قالیباف:

ضعف در مدیریت و مدیران باعث انباشتگی مشکلات شده است

کد خبر: 310485
|
22:52 - 1402/10/16
نسخه چاپی
ضعف در مدیریت و مدیران باعث انباشتگی مشکلات شده است
رئیس مجلس با بیان اینکه علت عدم حل مشکلات این است که در کشور هیچ مسأله‌ای را تعریف نکرده‌ایم، عنوان کرد: ضعف در مدیریت و ضعف در مدیران باعث انباشتگی مشکلات شده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از  راه دانا؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین اجلاسیه سراسری اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استانی که امروز شنبه، 16 دی ماه 1402 در بهارستان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جریان اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان، گفت: این شهیدان، مظلومانه شهید شدند و دشمنان باید بدانند عبور از خط قرمزهای نظام حتماً پاسخ‌های محکمی به دنبال خواهد داشت.

قالیباف توجه به اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری را یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحول دانست و با اشاره به مفهوم حلقه‌های میانی گفت: حلقه‌های میانی مجموعه‌هایی هستند که به دستگاه‌های دولتی و سیستمی وابستگی نداشته و برخاسته از مردم هستند که رسالت مهمی بر دوش دارند.

رئیس مجلس ادامه داد: با نگاهی به سازماندهی دوران دفاع مقدس، نحوه شکل‌گیری تیپ‌ها، لشگرها، بسیج و علت پنجگانه شدن نیروهای نظامی را می‌بینیم که حلقه‌های میانی نقش مهمی در آن‌ها داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه با نگاهی به مضمون «حلقه‌های میانی» که همواره مورد تأکید رهبری است می‌بینیم که نیروهای نظامی مختلف حاضر در جنگ و دوران دفاع از حرم از جمله فاطمیون و زینبیون را عمدتاً مردم تشکیل می‌دهند، گفت: بسیاری از افرادی که در این حوزه‌ها فعال بودند، پیش از آن هیچ مسئولیت دولتی، اجرایی یا حتی نظامی نداشتند بلکه یک رزمنده عادی بودند.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه اوایل جنگ تفکراتی وجود داشت که جنگ نباید مردمی شود، گفت: آن زمان هیچ شخص نظامی تصور نمی‌کرد یک تراشکار ساده بتواند لوله توپ تراش دهد و تجهیزات نظامی درست کند و کسی تصور نمی‌کرد فردی که سرسیلندر درست می‌کند بتواند به صورت پرحجم گلوله بسازد اما دیدیم که این اتفاق افتاد و امروز نیز در مقابل نظام مسائل کشور که با پیچیدگی‌هایی روبرو است می‌توانیم با مردمی سازی برای مشکلات راه حل پیدا کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه علت عدم حل مشکلات این است که در کشور هیچ مسأله‌ای را تعریف نکرده‌ایم، عنوان کرد: ضعف در مدیریت و ضعف در مدیران باعث انباشتگی مشکلات شده و در هر دهه نیز یک سری مشکلات روی هم انباشته شده که نمونه آن ناترازی در آب، ناترازی در انرژی، ناترازی در بودجه سالیانه و ناترازی در حوزه مسائل پولی و بانکی است که بدون حلقه‌های میانی برطرف نمی‌شود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی حرف از حکمرانی می‌زنیم به این معنا است که حُکم از دو بخش تصمیم سیاسی و تشخیص علمی تشکیل شده که متأسفانه گاهی در هر دو بخش دچار مشکل هستیم درحالی که اگر این دو با هم ترکیب نشوند، هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه اختلاف سلیقه در همه سطوح وجود دارد، گفت: من و شهید کاظمی بسیار با هم دوست بودیم اما در جلسات کارشناسی و تخصصی بعضاً با هم چنان بحث می‌کردیم که برخی تصور می‌کردند این جلسه به ظهر نمی‌کشد اما در نهایت به نتیجه می‌رسیدیم اما باید توجه کنیم که صرفاً با این تفکر پیش نرویم که بخواهیم ذهنیت خود را قالب کنیم که باعث ذبح تخصص و تشخیص‌های علمی می‌شویم.

وی همچنین با بیان اینکه با در نظر داشتن فرهنگ اخلاص و فرهنگ جهاد و شهادت برای اداره امور کشور باید پیش برویم، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای، اعتماد به یکدیگر است که از این طریق می‌توانیم ایستادگی کرده و با اصلاح اولویت بندی‌های ملی و منطقه‌ای در سطوح مختلف، مشکلات موجود کشور از جمله ناترازی‌ها، مسائل خودرو، بودجه، مسکن و ... را حل کنیم که اگر غیر از این باشد خاصیتی نخواهیم داشت.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد