با حضور اعضاء صورت گرفت؛

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 310492
|
17:56 - 1402/10/18
نسخه چاپی
پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب
پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب امروز به ریاست مرتضی احمدی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان اسلام آبادغرب و با حضور بیژن راستی‌فر رئیس اداره همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، مسعود پرنا رئيس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب، روسای ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد، دانشگاه پیام نور وسایر اعضای انجمن در سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری برگزار شد.

 

مسعود پرنا رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب در ابتدای جلسه ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان به معرفی کتاب «میاندار» خاطرات فرمانده بسیجی دفاع مقدس حاج محمد طالبی پرداخت.

 

وی در ادامه به برنامه های اجرایی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اعم از مسابقه نقاشی با محوریت كتاب به صورت حضوری و مجازی، مسابقه كتابخوانی ویژه نوجوانان و بزرگسالان، نشست‌های فرهنگی و كتابخوانی در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها، دیدار با نویسندگان محلی، رونمایی از آثار نویسندگان بومی، برگزاری همایش‌های امیدوارم، فاتح قله ها منم و برنامه سکوت سازمانی در شورای اداری و نشست های مطالعاتی و نقد و بررسی کتاب اشاره نمود.

 

پرنا سپس به بررسی مشکلات کتابخانه‌های شهرستان پرداخت و از اعضای انجمن همفکری و همکاری طلبید.

 

ئییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آبادغرب در انتهای سخنان خود گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان را به حاضرین در جلسه ارائه داد و به وجود بیش از 140000نسخه کتاب و 9000نفر عضو در کتابخانه‌ها اشاره کرد.

 

مرتضی احمدی معاون سیاسی فرمانداری شهرستان اسلام آبادغرب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان می شود.

 

وی ضمن اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به مقوله کتابخوانی با توجه به مشغله‌های بسیار، خواستار تلاش مدیران برای افزایش آمار و سرانه مطالعه در شهرستان شد.

معاون سیاسی فرماندار اسلام آبادغرب همچنین خواستار همکاری و مشارکت نهادهای اجرایی شهرستان در راستای تشویق مردم به کتابخانه و فرهنگ کتاب‌خوانی شد و افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن میزان کتاب‌خوانی، باید از ظرفیت آموزش و پرورش در شهرستان استفاده کرد.

وی با اشاره بر نقش مهم نظام آموزشی در ترویج کتابخوانی، بیان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از سنین پایین در کودکان نهادینه شود؛ از خانواده شروع و در مدرسه تکمیل شود؛ مدارس باید به سمت و سویی بروند که دانش آموزان را برای مطالعه کتاب های غیردرسی ترغیب کنند.

بیژن راستی‌فر رئیس اداره همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در باب اهمیت کتاب و کتابخوانی به ایراد سخن پرداخت.

راستی فر بیان داشت: کتاب و کتابخوانی در اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در منابع دینی تاکید فراوانی بر مطالعه کتاب شده و سیره علما و بزرگان دین، همواره بر کتابخوانی و توصیه به مطالعه کتاب بوده است.

وی افزود:  کتاب مصداق «مایسطرون» است که قرآن به آن سوگند خورده اس، امیرالمؤمنین علی(ع) آرامش و آسایش را در سایه کتاب می داند و امام صادق آن را عامل پایداری علوم معرفی می کند.

راستی فر در ادامه به بحث در مورد پانسیون‌های مطالعاتی، برنامه سکوت سازمانی و نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری پرداخت.

در خاتمه این جلسه هریک از اعضای انجمن نکات و پیشنهاداتی ارائه دادند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب