کاشت بیش از ۸ هزار نهال به یاد سردار دل‌ها در اسلام‌ آبادغرب

کد خبر: 310502
|
14:50 - 1402/10/19
نسخه چاپی
کاشت بیش از ۸ هزار نهال به یاد سردار دل‌ها در اسلام‌ آبادغرب
فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب گفت: به نیت حاج قاسم با همکاری ۱۲۸ پایگاه مقاومت بسیج شهرستان، بیش از ۸ هزار اصله نهال در اسلام آبادغرب کاشته می‌شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، سرهنگ بهزاد یوسف‌وند فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب امروز در مراسم اجرای طرح عهد سبز که به مناسبت چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی سید شهدای مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: کاشت یک‌میلیارد درخت طی چهار سال در کشور مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

 

وی افزود: به تبعیت مقام معظم رهبری به نیت حاج قاسم با همکاری ۱۲۸ پایگاه مقاومت بسیج شهرستان، بیش از ۸ هزار اصله نهال در شهرستان اسلام آبادغرب کاشته می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب تصریح کرد:این برنامه به اسم عهد سبز به نیت شهید سلیمانی و مدافعان حرمی که برای ایران انقلاب اسلامی جانفشانی کردند، برگزار می‌شود.

 

 

مجتبی تاسه رئیس منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب نیز در ادامه، اظهار کرد: طرح عهد سبز با یاد حاج قاسم سلیمانی در ۱۲۸ پایگاه مقاومت بسیج شهرستان برگزار می‌شود به طوریکه با کاشت ۶۳ اصل نهال توسط هر پاسگاه، در مجموع کاشت ۸ هزار و ۶۴ نهال محقق می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی اسلام آبادغرب وی سهم استان کرمانشاه از طرح کاشت یک‌میلیارد اصله نهال در کشور را ۳۶ میلیون اصله نهال عنوان کرد و افزود: سالیانه با کاشت ۹میلیون اصله نهال در مجموع طی چهار سال ۳۶میلیون اصله نهال در استان کاشت خواهد شد.

وی عنوان کرد :در سال اول برشی که به شهرستان اسلام آبادغرب داده شد، ۶۷۰ هزار اصله نهال در راستای طرح کاشت یک‌میلیارد اصله نهال در کشور بود که در سطح بوستان‌های روستایی و داخل روستاها و فضای سبز شهری در راستای طرح‌های غنی‌سازی جنگل و در راستای جنگل‌کاری کشت می‌شود.

تاسه خاطرنشان کرد:  طول وعرض جغرافیایی مکان‌های کاشت درخت در بانک اطلاعاتی و اپلیکیشن طراحی شده، ذخیره می شود و قابل رصد است.

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی اسلام آبادغرب گفت :هدف ما درخت‌داری است، یعنی علاوه کاشت درخت، حفظ و نگهداری از درختان هم در دستور کار است. 

وی ضمن اینکه شهر اسلام آبادغرب را پایتخت جنگل‌های بلوط ایران معرفی کرد از مرد درخواست کرد، موردی از جمله قطع جنگل و آتش‌سوزی و تخریب را به سامانه ۱۵۰۴ گزارش دهند تا یگان حفاظت در اسرع وقت برخورد قاطع با متخلفین داشته باشند.

تاسه در پایان از مردم شهرستان اسلام‌آباد با صفت مردمانی طبیعت دوست یاد کرد و  گفت:خوشبختانه درسال گذشته بیشترین همیار طبیعت در راستای طرح همیاران طبیعت و محافظ افتخاری در سطح کشور و در شهرستان اسلام آبادغرب بوده است.

پایان خبر/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب