امام جمعه اسلام آبادغرب:

مطالبه‌گری رهبری در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خلاصه می‌شود

کد خبر: 310506
|
14:44 - 1402/10/22
نسخه چاپی
مطالبه‌گری رهبری در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خلاصه می‌شود
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: این مطالبه‌گری که مقام معظم رهبری بارها تکرار می‌فرمایند در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح‌الله زمانی موسوی امام جمعه شهر شهیدان مرصاد در خطبه های امروز نمازجمعه شهرستان با بیان اینکه؛ خداوند  در روز قیامت درخصوص امر به معروف و نهی از منکر از ما سوال خواهد کرد، اظهار داشت: این یک واجب شرعی است و جامعه امروز ما در مسائل ریز و درشت خود به امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارد و یکی از این مسائل انتخابات است که برخی افراد با به وجود آوردن خرید و فروش آراء مسئله انتخابات را به انحراف کشیده‌اند که باید جامعه بصورت فردی و گروهی این مفاسد و افرادی که از نیاز مردم سوءاستفاده می‌کنند را پس بزنند.

وی افزود: این مطالبه‌گری که مقام معظم رهبری بارها تکرار می‌فرمایند در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود، اگر امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود برخی مدیران قبل از اینکه دستگاه قضایی ورود کند دست و پای خود را جمع خواهند کرد.

 

امام جمعه شهرستان گفت: خداوند ماه رجب را ماه رحمت الهی عنوان فرموده لذا باید تلاش کنیم از این ماه بهره کافی را ببریم و خود را محروم نکنیم.

 

وی افزود: اعراب جاهلی در احترام این ماه جنگ و خون‌ریزی را کنار می‌گذاشتند و ما باید بهتر و بیشتر قدر این ماه را بدانیم، بلکه به واسطه اقتدای به نبی مکرم اسلام(ص) در همه ماه‌ها با محبت باشیم، لذا باید در ماه رجب باید خودمان را عادت به عبادت بدهیم و با مراقبت بیشتر نسبت به گناهان باید مقدمه ورود به ماه شعبان و سپس ورود به ماه رمضان را فراهم کنیم و انشاءالله با انجام مقدمات به این معرفت برسیم.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری درخصوص اسرائیل که 25 سال آینده را نخواهد دید، عنوان کرد: یکی از نکاتی که درخصوص عملی شدن این موضوع به ذهن ما خطور می‌کند شاید یک عملیات نظامی عظیم باشد و ممکن هم هستچنین نباشد همانطور که در اخبار شنیده می‌شود پرونده نسل‌کشی اسرائیل با شکایت آفریقای جنوبی و اقدامات حقوقی دیگر کشورها ازجمله ایران در دادگاه لاهه در دست اقدام است و انشاءالله بایدعرصه بر رژیم صهیونیستی در عرصه حقوقی تنگ شود تا جهانیان گول اقدامات رسانه‌ای را نخواهند خورد.

 

وی افزود: این اقدامات حقوقی بشردوستانه برکات زیادی دارد وجایگاه اسرائیل و حامیان وی را زیر سوال خواهد برد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به قطعنامه شورای امنیت برعلیه یمن گفت: ملت مقاوم یمن در حمایت و دفاع از مردم مظلوم یمن به پا خواسته‌اند و این ملت سرمشق از انقلاب اسلامی و صدور انقلاب اسلامی ایران گرفته است.

 

وی گفت: با وصف اینکه در اواخر عمر مجلس یازدهم هستیم، حضور نمایندگان در مجلس خیلی کم شده و آنطور که باید و شاید در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور حضور پیدا نمی‌کنند که این لایق یک مجلس انقلابی نیست و ما چنین نمایندگانی را نمی‌خواهیم و ما نمایندگانی را می‌خواهیم که تا لحظه آخر خود را وقف ملت بدانند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: مصوبه کمیسیون تلفیق در راستای افزایش سقف وام ازدواج کار تشویقی بسیار خوبی است و انشاءالله بانک‌ها نیز همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

 

وی با اشاره به مشکلات شهرستان خاطرنشان کرد: مدیران پروازی باید بدانند که طبق قانون باید مستقر در شهرستان باشند ولی چگونه است که حقوق و مزیت‌های مدیریتی این شهرستان به کام است ولی امکانات این شهرستان برای زن و بچه ایشان مناسب نیست که سکونت در شهرستان ندارند و موجب اخلال در خدمت‌رسانی می‌شوند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: در آستانه انتخابات باید فضای جامعه از یک آرامش روانی برخوردار باشد و کسی حق ندارد با اقداماتی روح و روان مردم را دچار اضطراب کند و موجب تشویش اذهان عمومی بشود و انتخابات را تحت تأثیر بگذارد.

 

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود؛ شهرداری اسلام آبادغرب اخطاریه‌هایی را با مهلت 5 روزه درب منازل می‌فرستد و این جای بسی سوال دارد که در سه سال گذشته چرا این اقدام را انجام نداده‌اند و اکنون در بحبوحه انتخابات این کار را انجام می‌دهند؟!

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: چرا با روان مردم بازی می‌کنید؟! چرا در آستان انتخابات چنین کار بد سلیقه‌ای را انجام می‌دهید؟! ، این کارها باعث بهانه دادن به دست برخی افراد می‌شود چرا که دشمن می‌خواهد بین مردم و صندوق انتخابات فاصله بیندازد، پس باید این کارها با مدیریتو سلیقه خوب با نصب بنر و اقدامات فرهنگی با مشوقات لازم انجام داد.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد