توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه مطرح شد؛

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات تأکید کردند.

کد خبر: 310595
|
06:19 - 1402/11/28
نسخه چاپی
ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات تأکید کردند.
ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته با شکوه‌تر از هفته‌های قبل در اقصی نقاط استان کرمانشاه برگزار شد و  بر ضرورت شرکت حداکثری در انتخابات  تأکید کردند.

شرکت در انتخابات بر همگان واجب است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید امیر محمدی‌پور، امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: شرکت در انتخابات واجب عینی است و بر تک تک آحاد مردم واجب است و کسانی که دل‌بسته نظام هستند باید بدانند مهمترین پشتوانه انقلاب اسلامی مردم هستند و اقتدار کنونی کشور ناشی از همین مهم است.

شرکت در انتخابات یک تکلیف است

حجت‌الاسلام والمسلمین هوشنگ کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب بااشاره به انتخابات پیش رو، اظهار داشت: شرکت در انتخابات تکلیف و وظیفه است و حق هر انسانی است که در هر جایگاهی که هست اظهار نظر کند و در سرنوشت خود شریک شود.

 

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است که انسان باید در تعیین سرنوشت اجتماعی و جمعی خویش شریک شود و بر همین اساس حضور در انتخابات بر همه ما واجب است.

وی تصریح کرد: مردم علاوه بر اینکه باید در انتخابات شرکت کنند مهم است که در این انتخابات افراد اصلح را انتخاب کنند و برای انتخاب افراد اصلح قرآن می‌فرماید که از آگاهان و از کسانی که دانا هستند، بپرس.

 

خطیب جمعه سرپل‌ذهاب بیان داشت: براساس آیات قرآنی افراد اصلح کسانی هستند که دوستدار خدا و شجاع و نترس بوده و هوی و هوس بر آن‌ها تاثیر ندارد و از سرزنش هیچکس نمی‌هراسند و در راه خدا جهاد می‌کنند و نسبت به مومنین متواضع و برکفار سخت می‌گیرند.

 

 

دشمن از حضور مردم در انتخابات هراس دارد

 

جت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، امام جمعه هرسین گفت: یکی از مواردی که دشمنان از آن هراس دارند این است که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و حضور مردم در انتخابات همواره سیلی بزرگی به دشمن زده است.

 

حضور حداکثری در انتخابات نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند

 

حجت السلام اکبری با بیان اینکه مردم می‌توانند با حضور و مشارکت حداکثر در انتخابات نقشه دشمنان را نقش برآب کنند تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی برای اسلام عزت درست کنند حضور مردم در ۲۲ بهمن کشور را بیمه کرد این باعث اقتدار نظام و پشتوانه است و انتخابات هم همین گونه می‌باشد.

قهر با صندوق رأی راه‌حل مشکلات نیست

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید روح‌الله زمانی موسوی؛ امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: قهر با صندوق رأی به دلیل مشکلات اقتصادی، موجب تشکیل مجلس ضعیف می شود؛ همه ما مشکلات را لمس می کنیم اما صندوق رأی که خروجیش بحث امنیت ملی است آیا حیف نیست که با این صندوق قهر کنیم

حضور حدکثری مردم پای صندوق‌های رای عظمت ایران را به جهانیان نشان خواهند داد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی؛ امام جمعه گیلانغرب گفت: مردم قطعاً بزرگی و عظمت خود را با درک عمیق از شرایط مهم کشور و منطقه، باحضور گسترده در انتخابات، عظمت ایران را به جهانیان نشان خواهند داد.

 

وی رسالت‌مداری و تعهدمداری کاندیداها را متذکر شد و گفت: کاندیداها باید برنامه‌دار و خدوم باشند و در عین حال باید جوابگوی مردم و قانون نیز باشند، امروز قانونی وضع شده که اگر مخارج کاندیداها غیر معمول باشد، تا ۲ دوره از حضور در رقابت‌های انتخاباتی ممنوع می‌شوند.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود: اموال نمایندگان باید مورد رصد و ارزیابی دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرد، اگر خدای ناکرده به مال نامشروع یا ثروت‌های غیرقانونی دست پیدا کردند، رد صلاحیت از برای دوره بعد کفایت نمی‌کند.

 

مردم باحضور در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند

 

ماموستا سیدمحمد محمدی؛ امام جمعه جوانرود بااشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، گفت: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات پیش‌رو بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.