امام جمعه شهر قدس:

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

کد خبر: 310638
|
09:53 - 1402/12/08
نسخه چاپی
انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است
امام جمعه شهر قدس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، گفت: جامعه منتظر جامعه‌ای است که اثر می‌گذارد، هم خودسازی و هم دگرسازی می‌کند و جوامع مختلف را باید با معنویت و حقایق قرآن آشنا کند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد‌»؛ اظهار داشت: جامعه منتظر باید پویا، اهل بصیرت و با تمام قوا برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش کند در همین راستا در روایات آمده است که «فَیُوَطِّئونَ لِلمَهدِیِ سُلطانَهُ»؛ «فَیُوَطِّئونَ» یعنی برای استقرار حکومت حضرت امام زمان(عج) آماده‌سازی کنید.

 

امام جمعه شهر قدس خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط کشور ما نسبت به مسائل معنوی  حرکت‌ها و پویش‌های مختلفی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رخ داده که هدف اصلی آن ظهور امام زمان(عج) است.

 

وی افزود: جامعه منتظر جامعه‌ای پویا، اثرگذار، بصیر، عاقل و یک جامعه تشکیلاتی برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) با فعالیت‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون است که در سه بخش می‌توان آن را بررسی کرد؛ این سه بخش در حقیقت همان مطالبی است که انقلاب اسلامی برای آن تلاش کرده و رقم خورده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) سه حرکت و هدف بزرگ را دنبال می‌کرد، ایشان در سخنرانی‌های ایام آخر عمرشان به این اهداف اشاره می‌کردند، هدف اول انقلاب اسلامی این بود که یک حکومت اسلامی به پرچمداری یک رهبر فقیه، بصیر، مجاهد و دین‌شناس در داخل کشور شکل بگیرد و این یک معجزه بزرگ بود که شاه و حکومت ۲ هزار و۵۰۰ ساله شاهنشاهی سرنگون شد.

 

وی ادامه داد: هدف دوم، ایجاد بیداری اسلامی در جهان اسلام است که جهان اسلام  نسبت به اهداف و آرمان‌هایش از خواب غفلت بیدار شود، شهدای ما نیز برای این اهداف شهید شدند؛ یعنی هم تشکیل حکومت اسلامی و هم بیداری جهان اسلام صرفاً مسئله برای یک مرز و یک آب و خاک محدود نبود بلکه این رشادت‌ها و شهادت‌ها باید منجر به آن حرکت بزرگ جهانی شود.

 

امام جمعه شهر قدس تصریح کرد: فقط در توان یک جامعه منتظر و پویا است که برای آن اهداف بزرگ بصیرت و استقامت از خودش نشان دهد و در عرصه‌های مختلف و جهاد فی سبیل‌الله حاضر باشد جان خود را نثار کند که در طول تاریخ این زمان بی‌نظیر است و ما مانند این زمان را نداریم.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) فرمود مردم عصر ما از مردم عهد رسول‌الله و امیرالمومنین(ع) بهتر هستند، در کجای تاریخ آمده است که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جان خود را فدای یک حرکتی کنند که به رهبری امام راحل شکل گرفته و به رهبری مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده در صورتی که یک هدف بزرگی پشت قضیه وجود داشته و آن هدف بزرگ زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ابراز داشت: هدف سوم ایجاد یک معنویت و توجه به فطرت در کل جهان است که توسط استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد هجمه و حمله قرار گرفته که اجازه نمی‌دهند مردم دنیا نسبت به معنویت توجه پیدا کنند؛ بنابراین انقلاب اسلامی با این حرکت برای ایجاد معنویت در دنیا و توجه به مسئله ظهور و حقایق اسلام تلاش کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، اروپا، انگلیس، فرانسه و حتی کانادا همان شعارهایی را که ما اول انقلاب به تنهایی سر می‌دادیم و کسی ما را در دنیا همراهی نمی‌کرد؛ این شعارها را سر می‌دهند و یک بیداری ایجاد شده و این بیداری در این کشورها به برکت انقلاب اسلامی رقم خورده است.

 

امام جمعه شهر قدس با بیان اینکه جامعه منتظر، پویا و قدرتمند خودش را برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) با بصیرت و تلاش آماده می‌کند، ادامه داد: یکی از علما و بزرگان عراق گفته بود که رهبر شما دو ویژگی دارد هم رساله عملیه دارد و هم دستورات دینی را در رساله خود بیان می‌کند و هم موشک و قدرت نظامی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی اذعان داشت: اجرای تمام احکام و دستورات اسلامی در زمان ظهور محقق می‌شود؛ در طول تاریخ همه فقها آرزو داشتند که در یک بخشی بتوانند برخی از دستورات اسلام را پیاده کنند ولی این آرزو به فضل الهی در ایران اسلامی محقق شد، قطعاً ما نمی‌توانیم تمام اسلام را پیاده کنیم اما بسیاری از احکام وارد دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها شده است که در برخی موارد محقق نشده و البته می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

 

وی افزود: در مجموع این سه حرکت اهداف یک جامعه منتظر، پویا و آماده میدان‌های مختلف است که به برکت انقلاب اسلامی رقم خورد، امروز می‌بینیم که برای غزه مردم دنیا و آزادمردان موضع گرفته‌اند و آن حرفی که ما در مورد رژیم صهیونیستی می‌زدیم امروز از زبان مردم اروپا و آمریکا هم شنیده می‌شود و البته اهداف و مکتب ما روزبه‌روز در دنیا گسترش پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه گفت: توجه به موعود و قرآن در کشورهای غیرمسلمان زیاد شده است، گاهی در سخنران‌هایشان راجع به موعود صحبت می‌کنند و برای موعود دعا می‌کنند که این موارد به راحتی به دست نیامده است چرا که خون شهدا، استقامت‌ و مجاهدت‌ها، زیر بار زور نرفتن‌ها و جان دادن‌ها منجر به این پیروزی‌ها و فتح‌الفتوح‌ها شده است، آن‌قدر استقامت شد تا این حالت در دنیای امروز پدید آمد و رقم خورد.

 

امام جمعه شهر قدس با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی اکنون شاهد آن هستیم که زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود، افزود: پس جامعه منتظر جامعه‌ای است که اثر می‌گذارد، هم خودسازی و هم دگرسازی می‌کند و جوامع مختلف را با معنویت و حقایق قرآن آشنا می‌کند و در این میان وقتی پای قرآن و حرف‌های اصیل می‌نشینند، متاثر می‌شوند و اشکشان جاری می‌شود.

 

وی افزود: در روایات داریم که اهل قم برای کل کره زمین حجت می‌شوند، اهل قم همان حوزه‌های علمیه و مبلغان هستند، یعنی علما از نجف به قم می‌آیند و برای کل کره زمین حجت می‌شوند و خدا به این علم و مبانی دینی و مسائل تبلیغی ما که در کل دنیا منتشر می‌شود برکت داده است و به فضل الهی یکی پس از دیگری در کشورهای مختلف نسبت به اسلام و امام زمان(عج) توجه می‌کنند و از خواب غلفت بیدار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: کار مستکبران این است که بشر در شهوت و غضب و مسائل نفسانی غوطه‌ور باشد در این صورت مستکبران بر آن‌ها خوب سوار می‌شوند و حق آن‌ها را ضایع می‌کنند اما یک جامعه بیداری که با مسائل شهوانی مبارزه می‌کند زیر بار نقشه‌های استکبار نمی‌رود اما اگر درگیر این شهوات و نفسانیات شد بر آن‌ها مسط می‌شوند و اختیار آن‌ها را در دست می‌گیرند و مشغول مسائل سخیف دنیوی خواهند شد که بعد مدتی پشیمان و دیگر قدرتی ندارند.

 

وی در پایان گفت: جامعه منتظر پرچم مبارزه با استکبار را به دست می‌گیرد، حرف حق را می‌زند و در مقابل تفکر و جریانات مادی می‌ایستد و توجه به مسئله آخرت می‌کند که این با فطرت افراد سازگاری دارد و روزبه‌روز افراد زیادی به این مسئله توجه می‌کنند.