سرویس سیاسی

واکنش فیروزآبادی به مانور آمریکا در منطقه

کد خبر: 5761
|
15:35 - 1392/02/09
نسخه چاپی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اتهام به کار بردن سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه مسخره و ساختگی خواند وبا اشاره به تهدیدات آمریکا علیه سوریه گفت : آنها بارها اعلام کرده اند که جنگ می کنیم ولی مراکز اطلاعاتی آنها اعلام کرده اند که توان جنگ جدید را ندارند.
 
به گزارش پایگاه خبری ،تحلیلی اسلام آباد خبر به نقل از مهر ، سردار سرلشگر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش تجلیل از شهید مطهری و روز معلم که امروز دوشنبه در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر مانور نظامی مشترک آمریکا و کشور های منطقه گفت: آمریکا در منطقه حضور دارد و دائما به فکر این است که حضور خود را گسترش دهد ولی هم در عراق و افغانستان شکست خورده لذا آمریکا دنبال منافع سرمایه داری است و تلاش خود را با حضور نظامی برای دفاع از منافع سرمایه داری انجام می دهد.
 
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر که نظر وی را در خصوص اتهام آمریکا مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه جویا شد گفت : به نظر من اتهام به کار بردن سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه مسخره و ساختگی است.
 
وی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا در سفر به مصر این مسائل را بیان کرد گفت: وزیر خارجه آمریکا در ادامه به اسرائیل می رود و می گوید سوریه احتمالا از سلاح شیمیایی استفاده کرده و بعد اوباما می گوید اطلاعات تایید شده است. اینها عملیات روانی علیه دولت سوریه است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تروریست هایی که در سوریه می جنگند عناصر جهل و استکبارند، افزود: آنها منافع صهیونیست ها را در آنجا دنبال می کنند و طبیعی است آمریکا و صهیونیست ها در عملیات روانی طوری رفتار کنند که دولت سوریه را تضعیف کنند ولی قادر به انجام عملیات نظامی به سوریه نیستند و این کار را انجام نخواهند داد. آنها بارها اعلام کرده اند که جنگ می کنیم ولی مراکز اطلاعاتی آنها اعلام کرده اند که توان جنگ جدید را ندارند.
 
سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: اگر جنگ شود هزینه های آنها 10 برابر می شود الان در شرایطی هستیم که در بعضی از ایالات آمریکا مناطق محروم شکل گرفته و بنای آمریکا به جنگیدن نیست او سیاستمداری است که تلاش می کند از این پیچ و خم ها عبور کند و در صدد این است که این بازی را به جنگ روانی تبدیل کند و تمایلی ندارد هزینه نظامی به مردم تحمیل شود.
 
وی با اشاره به مانور نظامی آمریکا در منطقه، افزود:  کشورهای منطقه از وضعیت متزلزل خود می ترسند می خواهند آمریکا را در کنار خود داشته باشند وگرنه ما از این رزمایش ها زیاد دیده ایم و این رزمایش ها جنگی را ایجاد نمی کند. دیروز در ترکیه و لبنان و اردن این حربه ها را به کار گرفتند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آمریکا این بازی را انجام داده تا تروریست ها و القاعده در جهان اسلام مشغول باشند. لذا اتحادیه عرب و جهان اسلام باید توجه کنند و آگاه باشند که اسیر این بازی ها نشوند. آنها می خواهند که سر و صدای بیداری اسلامی را کمرنگ کنند، خدا کند کشورهای غربی تروریست ها را تجهیز کنند چرا که آنها بعدها به سمت منافع غربی حرکت خواهند کرد و همانند خنجری بر سر کشورهای غربی فرود خواهد آمد.
 
سرلشگر فیروزآبادی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه توصیه شما در انتخابات به مسئولان و کاندیداهای انتخابات چیست، گفت: نظام جمهوری اسلامی با ثبات و مستحکم است. انتخابات در زمان خودش به خوبی و پرشور برگزار خواهد شد و ملت ایران همانطور که در 22 بهمن در صحنه حاضر شدند در انتخابات نیز حاضر می شوند و چشم دشمنان را کور می کنند.
 
وی با اشاره به نقش نخبگان گفت: نخبگان ملت به خاطر سواد و تحلیل سیاسی که دارند نباید تحت تاثیر کشورهای دیگر قرار بگیرند، امام به نخبگان توصیه می کرد که مسیر را با کمک ولایت و حمایت مردم طی کنند و اینگونه آسیبی به انتخابات نمی رسد. نخبگان باید روی خط مصالح انقلاب و نظام و خواست ملت و افق چشم انداز حرکت کنند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی بسیار عصبانید، افزود: آنها از پیشرفت های نظام ناراحت شده اند لذا تصمیم گرفته اند نخبگان را تحت تاثیر قرار دهند، نخبگان باید مراقب این تحریکات باشند و از صراط ملت ایران منحرف نشوند و شاخص برای آنها ولی فقیه است. انتخابات با نتیجه خوب برای ملت، پرشور، موفق به موقع و خوب انجام خواهد شد.
 
وی افزود: مردم باید به این فکر باشند که کاندیدایی اصلح، ارزشی، توانمند، قدرتمند که توان کار داشته باشد را انتخاب کنند.
 
سرلشگر فیروزآبادی با بیان اینکه ما نمی گوییم رئیس جمهور بله قربان گو باشد، افزود: ولایت در جمهوری اسلامی در حقیقت نظام اسلامی است و کسی که قرار است رئیس جمهور شود باید این نظام را قبول داشته باشد و حرکت را از ریل کج نکند بلکه باید هماهنگ با نظام ولایی کشور حرکت کند حاشیه ساز، خودخواه و خودمحور نباشد.
 
فیروزآبادی ادامه داد: اشتباهی که بعضی رئیس جمهور ها خیال کردند که اگر 20 میلیون رای آوردند خیالشان راحت است و آزاد هستند هر کاری خواستند بکنند در حالیکه مردم این بار 40 میلیون رای می دهند که کسی را انتخاب کنند وظیفه اجرایی را انجام دهد و بیشتر از این نیز به او نمی سپارند.
 
وی با بیان اینکه کاندیداها حرفی که می زنند و یا شعاری که می دهند باید در چارچوب نظام باشد، افزود: رئیس جمهور نیز باید در داخل قطار ملت حرکت کند ما از ملت خاطر جمعیم و از کسانی که به دنبال فتنه، تحریک و بدخواهیند نمی ترسیم و آمادگی داریم جلویشان را بگیریم.
 
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح  با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید این نظام را قبول داشته باشد و اوت‌ نزند، ریل کشف نکند، سیم ترمز را قطع نکند، گفت: رییس‌جمهور باید هماهنگ با نظام ولایی کشور حرکت کند و حاشیه ساز، خودخواه و خودمحور نباشد. ولایت در نظام جمهوری اسلامی به شخص نیست و یک نظام الهی است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد