احمدی‌نژاد در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران:

نمایشگاه کتاب معیادگاهی برای اندیشه است

کد خبر: 6452
|
00:46 - 1392/02/11
نسخه چاپی
نمایشگاه کتاب معیادگاهی برای اندیشه است
رئیس جمهور، نمایشگاه کتاب تهران را معیادگاهی برای اندیشه و دانایی و حضور اندیشمندان و متفکران دانست و اهالی کتاب و نشر را ارتش دانایی معرفی کرد.
 

به گزارش پایگاه خبری ، تحلیلی اسلام آباد خبر به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد در آیین گشایش بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که عصر امروز در مصلای تهران برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: انسان برای این آفریده شده که بتواند در این عالم با سعادت، با عزت و انسانی زندگی و امنیت، رفاه و لذت انسان بودن را تجربه کند.

وی افزود: قریب 10 هزار سال از عمر انسان بر روی زمین می‌گذرد اما مأموریت و هدف اصلی از خلق انسان هنوز محقق نشده است.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ سعادت انسان در تعامل با سایر انسان‌های روی زمین امکانپذیر است و مادامی که این همگرایی به سمت یک هدف مشترک محقق نشود، سعادت انسان امکانپذیر نخواهد بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون عوامل گوناگونی مانند جهالت‌ها، بی‌اطلاعی‌ها، تعصبات، خودخواهی‌ها، توسعه‌طلبی‌ها و برتری طلبی‌ها مانع از تعامل انسان‌ها با یکدیگر بوده است.

وی ادامه داد: جهل نسبت به حقیقت انسان، جهل نسبت به مأموریت انسان و جهل نسبت به ظرفیت‌های عظیم انسانی از دلایل عدم توفیق انسان‌ها در تعامل با یکدیگر بوده است.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: انسان‌ همواره به دنبال صلح، کمال، عدالت، مهربانی و همگرایی بین تمام آحاد انسان‌ها و جهل نسبت به انسان‌ها، همواره مانع از شناخت ظرفیت انسانی بوده است.

احمدی‌نژاد افزود: علم به کمال انسان، علم به حقیقت انسان همواره توانسته است حجاب تعصبات را از مقابل انسان بردارد.

وی ادامه داد: اگر انسان راه حقیقی خود را بشناسد، هیچ‌گاه تن به تعصبات نخواهد داد و همه موانع در راه رسیدن به سعادت و کمال به دلیل جهل است.

رئیس جمهور گفت: جهل دشمن مشترک تمام انسان‌ها و صلح جهانی است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه برای رسیدن به سعادت طراحی‌های ضد انسانی کاربردی ندارد، گفت: رسیدن به سعادت، تنها از طریق تعامل اندیشه‌ها امکانپذیر است و جامعه بشری بیش از هر چیز نیازمند معرفت و شناخت است.

وی تصریح کرد: کتاب بهترین ظرفیت و وسیله برای تعامل و ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است و رسیدن به سعادت تنها از طریق تعامل اندیشه‌ها و دل‌ها امکانپذیر است.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز جامعه بشری بیش از هر چیز نیازمند معرفت و علم است و دانایی تنها راهی است که می‌تواند در دل جامعه بشری مکتوب شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: کتاب تهران ظرفیتی بزرگ برای افزایش دانایی انسان‌ها و بهترین درس برای تعامل اندیشه، فکرها و جان‌هاست و در این فضا اندیشمندان، متفکران و صاحب‌نظران می‌توانند باعبور از مرزهای جهالت بر دانایی بشر بیافزایند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز یک سیر عمومی برای تحکیم دانایی در دنیا و عبور از مرزهای غیرواقعی که بین ملت‌ها فاصله می‌اندازد، به راه افتاده و مطالبات انسان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های عظیم گردش اطلاعات و ارتباط انسان‌ها با یکدیگر فرصت‌های بی‌نظیری را به وجود آورده است.

رئیس جمهور گفت: نمایشگاه کتاب یک معیادگاه و نشانه‌ای از عزم ملت ایران برای پیمودن راه مشترک برای رسیدن به قله‌های سعادت بشری است.

احمدی‌نژاد افزود: امروز مسیر ایران فصل مشترک سایر ملت‌هاست و در مسیر علم و دانش حرکت می‌کند.

وی در پایان اهالی کتاب و نشر را سربازان ارتش دانایی معرفی و ابراز امیدواری کرد با فرا رسیدن ظهور انسان کامل، تمامی شرایط برای بهبود اندیشه انسانی فراهم شود و انسان‌ها طعم شیرین رهایی را بچشند.

پیش از سخنرانی رئیس جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد