با حضور گسترده طلاب و فضلا برگزار شد

تجمع اعتراض آمیز حوزویان قم در محکومیت هتک حرمت صحابی پیامبر(ص)

کد خبر: 7557
|
19:41 - 1392/02/14
نسخه چاپی
تجمع اعتراض  آمیز حوزویان  قم در محکومیت هتک  حرمت صحابی پیامبر(ص)
تجمع اعتراض آمیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به تخریب آرامگاه حجر بن عدی، امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل فارساز قم، تجمع اعتراض آمیز طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ظهر امروز با حضور گسترده روحانیون و اساتید حوزه در صحن مدرسه فیضیه قم برگزار شد و طلاب با سر دادن شعارها و صدور بیانیه‌ای جنایت گروه‌های تکفیری در تخریب آرامگاه حجر بن عدی، صحابی بزرگ رسول خدا(ص) و حضرت امیر(ع) را محکوم کردند.

در این تجمع آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، جمعی از نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و اساتید سطوح مختلف حوزه حضور داشتند.

در ابتدا نیز بیانیه‌های آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی در محکومیت هتک حرمت صحابی بزرگ پیامبر(ص) قرائت شد و پس از آن طلاب با سر دادن شعارهایی همچون «هیهات من الذله» نفرت خود را از اینگونه اقدامات ابراز کردند.

آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم سخنران این مراسم بود که با اشاره به سوابق حجر بن عدی در دفاع از نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) اظهار کرد: بیش از هزار سال است که این آرامگاه وجود داشته و شیعیان به زیارتش می‌رفته‌اند و علمای اهل تسنن به آن ایرادی نگرفته بودند اما فرقه‌ای محدود با فتوایی از روی نادانی زیارت را کفر می‌دانند و گروهی فریب خورده و مزدور را برای تخریب این نوع اماکن به استخدام در می‌آورند.

وی خطاب به سردمداران کشورهای اسلامی گفت: به خود بیایید و دست از حمایت گروه‌های تکفیری بردارید؛ کشورهای غربی هم معلوم نیست تا کی می‌خواهند در مقابل این جنایات و سر بریدن جوانان شیعه ساکت بمانند؟

استادی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی هم با بی‌اعتنایی نسبت به اینگونه جنایات اعتماد عمومی نسبت به خود را سلب کرده‌اند و کسی حرف آنها را باور ندارد.

در پایان نیز بیانیه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در اعتراض به این هتک حرمت قرائت شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها