تجاوز اسراییل به خاک سوریه/ ۳مرکز تحقیقاتی و دفاعی دمشق هدف حمله/ یک جنگنده مهاجم ساقط شد

کد خبر: 7766
|
14:59 - 1392/02/15
نسخه چاپی
تجاوز اسراییل به خاک سوریه/ ۳مرکز تحقیقاتی و دفاعی دمشق هدف حمله/ یک جنگنده مهاجم ساقط شد
تلویزیون سوریه اعلام کرد انفجارهایی که در منطقه «جمریا» در نزدیک منطقه الهامه در ریف دمشق به وقوع پیوسته ناشی از حمله موشکی اسرائیل بوده است.
 

گزارش «راشا تودی» و الحقیقه از جزئیات حملات موشکی به سوریه

 

منابع محلی گزارش دادند که حملات موشکی اسرائیل به سوریه تیپ 105 و 104 گار ریاست جمهوری سوریه را هدف قرار داده این در حالی است که منابع دولتی سوریه این گزارش را تأیید نکرده‌اند.

 

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منبع محلی در سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت که حملات موشکی اسرائیل به سوریه تیپ 104 و 105 گارد ریاست جمهوری را هدف قرار داده که در مناطق جمرایا، قدسیا و الهامه در حومه دمشق واقع شده است.

 

این منبع افزود: این حملات انبار ذخیره سلاح وابسته به تیپ 14 در همان منطقه و یک مرکز تحقیقات در جمرایا را نیز هدف قرار داده است.

 

منابع محلی تأکید کردند که حدود 300 نفر در این حملات کشته و زخمی شده‌اند و مجروحان به بیمارستان‌های مواسات، 601 نظامی، بیمارستان دانشگاه اسد و المجتهد منتقل شده‌اند.

 

از سوی دیگر نیز پایگاه خبری «الحقیقه»، گزارش داد که در این حملات 43 پایگاه نظامی و تحقیقاتی دچار خسارت فراوان شده‌ است و یکی از این پایگاه‌ها انبار ذخیره موشک‌های دور برد اسکاد بوده است.

 

منابع محلی گزارش داده‌اند که این حملات موجب شده ساختمان‌هایی که در فاصله دو کیلومتری انفجار واقع شده‌ نیز شدت انفجار را احساس کنند که احتمال استفاده از موشک‌هایی با نفوذ بالا در عمق زمین را افزایش می‌دهد.

 

یک منبع آگاه در پنتاگون به شبکه آمریکایی الحره گفت: اسرائیل سامانه دفاعی زمین به هوای ساخت روسیه که در غرب سوریه به سوی لبنان در حال انتقال بوده را هدف قرار داده است.

 

این در حالی است که میزان صحت و سقم این گزارش از سوی منابع رسمی سوری تأیید نشده است.

 

یک رشته انفجارها صبح امروز در دمشق پایتخت سوریه روی داد که شدیدترین آن به گفته اهالی منطقه پشت منطقه «جبل قاسیون» به وقوع پیوست.

 

الحقیقه این حملات را شدیدترین حمله در نوع خود به سوریه از جنگ اکتبر سال 1973 دانست

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها