حجت‌الاسلام نبوی:

برای حمایت از احمدی نژاد در سال ۸۴ عذرخواهی می کنم/ هاشمی بازیگردانی می کند

کد خبر: 8457
|
19:57 - 1392/02/17
نسخه چاپی
عضو هیئت مؤسسه دفتر تحکیم وحدت گفت: بنده برای حمایت از احمدی‌نژاد و همراهی وی در سال ۸۴ عذرخواهی می‌کنم، چراکه وی را به طور کامل نمی‌شناختم.

به گزارش اسلام آباد خبر، حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی عصر امروز در مناظره‌ای با عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب پیرامون بررسی گفتمان غالب دهه چهارم انقلاب که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به چهار رکن گفتمان‌های انقلاب اظهار کرد:‌ نخستین رکن اصلی گفتمان‌های انقلاب، ضدیت با سلطه فراگیر در دنیا است که نسبت به ما نیز این روند را دنبال کردند؛ حضرت امام (ره) در 13 آبان سال 43 گفتمان ضد سلطه را به عنوان رکن اصلی مبارزات و حرکت خود پیش گرفتند. همچنان که در آیات قرآن نیز می‌بینیم خداوند به مسلمانان اجازه پذیرش حاکمیت و سلطه غیر را نداده است.

وی افزود: در همین راستا باید همواره رکن مقابله با سلطه را به عنوان یک جریان پیش گرفت.

عضو هیئت مؤسسه دفتر تحکیم وحدت با بیان این مطلب که هیچ کشوری به اندازه آمریکا به کاپیتولاسیون پافشاری نکرده است، اظهار کرد: آمریکا با استفاده از این پیمان امروز با بیش از 120 کشور دنیا ارتباط دارد؛ البته در عین حال قدرت‌های دیگری چون انگلستان و شوروی تا حدودی از این پیمان استفاده‌هایی داشتند، اما آمریکا برنامه سیاست خارجی خود را بر مبنای این پیمان قرار داده است.

وی تصریح کرد: دومین رکن اصلی گفتمان‌های انقلاب اسلامی، بنیاد آزادی مسئولان است؛ همچنین رکن سوم و چهارم آن جریان ارزش‌های اسلامی در نظام سیاسی، مدیریتی و اجتماعی در مسیر و همگام با رهبری دینی بوده است؛ همواره شاهد بودیم که مقام معظم رهبری پای این مسیر ایستاده‌اند و همه فشارها، قهر کردن‌ها و جدا شدن‌ها را به خود خریده‌اند.

وی با بیان اینکه باید مسیری که در این 4 دهه طی شده است را به صورت کامل و دقیق بررسی کنیم، اذعان داشت: باید دید چه اتفاقی افتاده و چه فراز و نشیب‌هایی را پیشت‌سر گذاشته‌ایم. در دوره سازندگی، اصلاحات و همچنین در دوره دهم دیدم چه اتفاقی افتاد و اصول مبانی بنیادی را آهسته آهسته در راستای رسیدن به مقاصد سیاسی کنار گذاشتند و همچنین مبانی اصلی گفتمان انقلاب اسلامی را دست‌‌اندازی کردند.

نبوی در ادامه با اشاره به جریان احمدی‌نژاد و شخصیت معروف مشایی گفت: این جریان سراغ اصل مهدویت و تشیع آمد؛ یک دولت و رئیس جمهور نباید وارد چنین مسائلی شود. بنده در همین راستا نسبت به همراهی و حمایتی که از احمدی‌نژاد در سال 84 کرده‌ام عذر می‌خواهم و می‌گویم که وی را نمی‌شناختم که بود، اما الان کاملاً شخصیت او مشخص است.

وی با بیان اینکه به نحو عجیبی مسائل روانشناختی جامعه ما را اذیت می‌کند، اظهار کرد: چه دلیلی دارد مسائل روانشناختی را تبدیل به موج‌های سیاسی اجتماعی کنیم؛ چرا باید با سرنوشت مردم بازی کنیم؟

این فعال اصولگرا تأکید کرد:‌ چه دلیل دارد کسی که سال‌های سال در خطبه‌های نماز جمعه اذعان می‌کرد، اسرائیل غده سرطانی است در آستانه انتخابات حرف دیگری را بزند.

نبوی اظهار کرد: این بده‌بستان‌های سیاسی و یارکشی‌ها هیچ معنایی ندارد؛ چه دلیلی دارد که هزینه این جامعه‌شناختی و روانشناختی را مردم بدهند، چراکه به واقع اینها ریشه‌ها فکری ندارد و تنها هزینه‌هایی برای مردم، جامعه و دانشجویان باقی می‌گذارد.

* هاشمی باید به جای بازی با عرصه سیاست الگو و اسطوره شود

نبوی در ادامه با اشاره به بحث کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: نیاز نیست آقای هاشمی با عرصه سیاسی بازی کند و در صحنه بازیگردانی کند؛ هاشمی باید الگو و اسطوره می‌شد، اما هنوز شاهدیم که در عرصه سیاسی بازیگردانی می‌کند. این شخصیت به واقع زحمات زیادی را کشیده است و قطعاً اگر امروز بداند، 25 میلیون رأی دارد بدون تردید وارد صحنه می‌شود. بنده دلیل اینکه همواره افراد زیادی مطرح می‌کنند که وی می‌آید یا خیر نمی‌دانم چیست؟

عضو هیئت مؤسسه دفتر تحکیم وحدت در ادامه با اشاره به انتخابات سال 88 گفت: در سال 88 تقریباً عمده نخبگان کشور و حتی خود بنده فکر می‌کردیم میرحسین موسوی پیروز میدان باشد، اما دیدیم که اینطور نشد.

وی با بیان اینکه مسائل جامعه‌شناختی و روانشناختی بر مسائل اصلی ما سایه افکنده است، تأکید کرد: در چند سال اخیر ما راه خود را ادامه دادیم، اما در عین حال باید بگویم که بنده از اردیبهشت 85 هیچ دعوت همکاری از سوی دولت را قبول نکردم، چراکه نسبت به رئیس دولت شناخت پیدا کردم.

وی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد اقدامات افراطی عجیبی را انجام داده است، گفت: باید پرونده‌های قضایی رئیس دولت دهم توسط دیوان محاسبات بررسی و به نتیجه رسیده و دلیل 7 برابر شدن نقدینگی کشور بیان شود.

نبوی با بیان اینکه عذرخواهی می‌کنم با فرهنگ عذرخواهی نهادینه شود، گفت:‌ بنده برای این موضوع عذرخواهی کردم، چراکه دولت اصلاحات و دولت سازندگی نیز عذرخواهی‌های زیادی به ما بدهکار هستند، بنابراین قطعاً این فرهنگ در کشور باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی باید نسبت به اقدامات احمدی‌نژاد پاسخ دهد، گفت: با توجه به شناختی که از احمدی‌نژاد داشتم در انتخابات 88 از رضایی دفاع کردم، اما به هر حال اقبال عمومی به سمت احمدی‌نژاد بود و وی پیروز شد، اما در عین حال حتی اخیراً هم دعوت همکاری از دولت به بنده رسید، اما قبول نکردم.

عضو هیئت مؤسسه دفتر تحکیم وحدت در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه احمدی‌نژاد دنبال یک بله قربان‌گو بود، اظهار کرد: اینکه می‌بینیم در کوتاه مدت استانداری عوض می‌شود؛ به این خاطر است که وی به دنبال یک بله قربان‌گو است و البته آن هم در جمع می‌گوید که من حکم خود را از ولیعصر(عج) گرفتم و احمدی‌نژاد آن را به من ابلاغ کرد.

منبع : فارس

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد