وزیر آموزش و پرورش در دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری اعلام كرد:

ساخت 76 مجتمع شهری ˝حیات طیبه˝با معماری اسلامی - ایرانی/اجرای 40 سیاست اجرایی در راستای تحول بنیادین

کد خبر: 8735
|
18:05 - 1392/02/18
نسخه چاپی
ساخت 76 مجتمع شهری ˝حیات طیبه˝با معماری اسلامی - ایرانی/اجرای 40 سیاست اجرایی در راستای تحول بنیادین
وزیر آموزش و پرورش از احداث 76 مجتمع شهری حیات طیبه با معماری اسلامی – ایرانی در 32 استان کشور خبر داد كه برخی از آن‌ها افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، حمیدرضا حاجی بابایی در دیدار پرشور فرهنگیان و معلمان نمونه كشور با مقام معظم رهبری كه صبح امروز چهارشنبه 18 فروردین ماه در حسینیه امام خمینی (ره) انجام گرفت؛ با اشاره به تاسیس دانشگاه فرهنگیان، آن را یكی از مطالبات معظم له در راستای كیفیت بخشی به نظام تربیت معلم توصیف كرد و افزود: افتتاح این دانشگاه یكی از آرزوهای دیرینه معلمان نیز بوده است كه هم اكنون موفق شده با 25 هزار دانشجو فعالیت خود را در 64 پردیس وابسته آغاز نماید.


وی با اشاره به گزینش دانشجویان ممتاز و نخبه در این دانشگاه اضافه كرد: این تعداد دانشجو از بین 700 هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده اند كه میانگین معدل آن ها 17 است و از همه مهمتر  آن است كه افرادی انتخاب شده اند كه شایستگی های لازم را برای این مسئولیت خطیر دارند.

 

وی افزود: خداوند بزرگ را شاكریم كه بار دیگر توفیق یافتیم به نیابت از طرف قریب یك میلیون معلم شاغل و 800 هزار معلم بازنشسته در محضر حضرتعالی حضور یابیم.


حاجی بابایی از هوشمندی 33 هزار مدرسه در سه سال اخیر خبر داد و افزود : این مدارس در راستای سند تحول و لزوم بهره گیری از فناوری های نو هوشمندسازی شده است.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه كرد: امروز با تمام وجود عرض می كنم از تمامی فرهنگیان عزیز راضی هستم و در مدت 42 ماهی كه خدمت كرده ام كمترین مشكلی كه خدای ناخواسته خدشه ای به انقلاب و ارزش های آن وارد سازد ندیدم.


وی تصریح كرد: در طول خدمتم تلاش كردم هر آنچه راكه معلمان به عنوان آرزو به آن نگاه می كردند از جمله توجه به ارتقاء سرمایه اجتماعی، نظام رتبه بندی معلمان و بهبود فضای آموزشی  در تدوین سیاست ها مورد توجه قرار گیرد.


حاجی بابایی با اشاره به لزوم ساخت مدارس تراز جمهوری اسلامی، از احداث 70 مدرسه  به سبك معماری اسلامی – ایرانی خبر داد و اضافه كرد: این مدارس به صورت مجتمع های آموزشی و پرورش هستند و 4 حیاط جداگانه دارند و تمام ارزش های اسلامی در آن دیده شده است تا الگویی برای ساخت مدارس در آینده باشد.


 وی ضمن قدردانی از مشاركت و حسن ظن مجلس و دولت در تصویب سند تحول بنیادین اضافه كرد: شاید برخی مسئولین پیش بینی این همه هماهنگی و همراهی را نمی كردند كه به فضل الهی و هدایت های حضرتعالی به ثمر رسید.


وزیر آموزش و پرورش بر آمادگی قاطبه فرهنگیان در اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تاكید كرد و افزود: فرهنگیان تلاش می كنند تا با اجرای سیاست های ابلاغی دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت نمایند.
 

وی اضافه كرد: اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش یكی از موفقیت های وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به حساب می آید كه البته در سایه همراهی و هماهنگی همه فرهنگیان این توفیق حاصل شده است.

 

حاجی بابایی با اشاره به 40 سیاست اجرایی در راستای تحول بنیادین تصریح كرد: در این راستا 60 هزار كلاس جدید آماده و 60 هزار كلاس نیز جابجایی صورت گرفته است و 180 هزار معلم بین 120 تا 180 ساعت دوره توانمندی های لازم را طی كرده اند.

 

وی با بیان این كه در این سه سال توجه خاصی به گسترش رشته های فنی و حرفه ای شده است افزود: طی 33 سال گذشته تنها 32 درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی حرفه ای شده بودند كه این آمار در سه سال اخیر به 45 درصد رسیده و تا پایان برنامه پنجم توسعه به 50 درصد خواهد رسید.

 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاكید بر لزوم توجه به نخبگان در راستای منویات مقام معظم رهبری اضافه كرد: در طول 33 سال گذشته تنها 92 منطقه كشور دارای مدارس سمپاد بود ولی به توفیق الهی در سه سال اخیر در 114 منطقه مدارس سمپاد ایجاد شده است وهمچنین مدارس نمونه دولتی 50 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری پانا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد