مدیركل دفتر انتخابات كشور در جمع خبرنگاران:

زمان بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها پایان یافت/برخورد با تبلیغات زودهنگام بر عهده قوه قضائیه است

کد خبر: 8737
|
18:08 - 1392/02/18
نسخه چاپی
زمان بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها پایان یافت/برخورد با تبلیغات زودهنگام بر عهده قوه قضائیه است
مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به اینکه زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا پایان یافته است، اظهار كرد: نامزدهای انتخاباتی اگر تبلیغات زودهنگام داشته باشند قوه قضائیه با آنها برخورد می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"حسنعلی نوری" مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با سوالی در خصوص نحوه برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، گفت: در رابطه با تخلفات تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برای ما به عنوان مجری وظیفه خاصی تعیین نشده است.

وی با اعلام اینکه از تمامی افرادی که تمایل به نامزدی دارند ثبت‌نام به عمل می‌آید خاطرنشان کرد: در این برهه، افراد نامزد احتمالی هستند و زمانی می‌توانیم آنها را نامزد تلقی کنیم که شورای نگهبان صلاحیت آنها را به تائید برساند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در خصوص اقداماتی که شائبه تبلیغاتی بودن متوجه آنهاست، اظهار كرد: برخورد با این قبیل اقدامات از وظایف قوه قضائیه است که این دستگاه با تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی این موضوع را پیگیری می‌کند.

نوری در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین محل شعب و همچنین تعداد آنها گفت: تعیین محل شعب و تعداد آنها از وظایف هیات‌های اجرایی است. از سوی دیگر بر اساس همزمانی دو انتخابات ملاک ما برای تعیین محل شعب و تعداد آنها هیات‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری است.

وی اضافه کرد: هیات‌های اجرایی همزمان با آغاز ثبت‌نام‌ها تشکیل و مباحث مربوط به خود را پیگیری می‌کنند.

نوری همچنین اعلام کرد که امروز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تمام می‌شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین یادآور شد: پرونده‌های مربوط به داوطلبان ریاست جمهوری که دیروز ثبت‌نام کردند به شورای نگهبان ارسال شده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها