کارگردان سریال حجربن عدی:

حجر بهای دوستی با امام علی (ع) را پرداخت

کد خبر: 9184
|
10:49 - 1392/02/20
نسخه چاپی
حجر بهای دوستی با امام علی (ع) را پرداخت
کارگردان سریال «حجربن عدی» حجر را فردی پایدار در امر حق خواند و گفت: او دوستی امیرالمومنین (ع) را انتخاب کرده بود و تا پای جان بر سر این انتخاب ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، تاجبخش فنائیان، کارگردان سریال «حجربن عدی» درباره شخصیت حجر به خبرنگار فرهنگ و هنرشبکه اطلاع رساني دانا، گفت:‌ هر آدمی در زندگی‌اش انتخاب‌هایی دارد و مسیر زندگی خود را مشخص می‌کند. درباره حجربن عدی هم همین‌طور است. او و زیاد بن ابیه هر دو گماشته‌ی امیر المومنین (ع) بودند.

وی افزود: زیاد در قسمتی حکومت می‌کرد و حجر در جنگ‌ها و امور کشورداری و مسائل اجتماعی سیاسی با امام علی (ع) همراه بوده است. زیاد بن ابیه به خاطر مشکلات شخصیتی که داشته، مسیری را انتخاب می‌کند که به سمت معاویه سوق پیدا می‌کند اما حجر هم‌چنان نسبت به انتخاب امام علی به عنوان مولا تا پای شهادت ثابت قدم می‌ماند.

فنائیان خاطرنشان کرد: این دو شخصیت در آغاز راه هر دو در یک نقطه شروع بودند اما کم کم آن قدر زاویه پیدا کردند که زیاد عامل شهادت حجر شد چرا که حجر به دستور معاویه و به واسطه زیاد دست‌گیر شد و او را به سوی‌ مشهد‌ش فرستادند.

وی ویژگی بارز حجربن عدی را پایداری و پا‌فشاری در موضع حق تا پایان جان خواند و بیان داشت: ابعاد عبادی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی،‌ خانوادگی و شخصی حجر همه در خصلت وفاداری او نسبت به حق به اوج خود می‌رسد، چرا که چنین شخصی حتما در دیگر جنبه‌های زندگی خود به همین حد مهربان است و همین قدر اهل ایثار است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: من این ویژگی‌ها را در تمام رفتارهای فردی، اجتماعی، اخلاقی و عبادی حجر مشاهده کرده‌ام. نمی‌گویم مطالعه کرده‌ایم چرا که آن قدر به او نزدیک شده‌ام که فکر می‌کنم به مرحله‌ی مشاهده این شخصیت رسیده‌ام و فکر می‌کنم هر بلایی که در طول تاریخ بر سر او آمده و می‌آید همه بهای انتخابی است که او داشته است اگرچه پاداش زیادی نیز در انتظار اوست.

وی درباره عکس منتشر شده از پیکر حجربن عدی گفت: من وقتی عکس دیدم، نسبت به صحت و درستی عکس یقین پیدا کردم چرا که حجر گفته بود مرا کفن نکنید و با همین لباس‌هایم مرا دفن کنید. از روی لباس‌های وی در این عکس می‌شود تشخیص داد که این عکس متعلق به چه زمانی است و جای شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها