تقابل در برنامه دیروز ، امروز ، فردا

کد خبر: 9191
|
11:11 - 1392/02/20
نسخه چاپی
مناظره عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و مدیر مسول روزنامه اعتماد به عرصه تقابل این دو چهره سیاسی بدل شد.
 
به گزارش اسلام آباد خبر، پنجشنبه شب حجت الاسلام روانبخش (عضو شورای مرکزی جبهه پایداری) و الیاس حضرتی (مدیر مسول روزنامه اعتماد) در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» به مناظره درباره «انتخابات عرصه مقابله ملت ایران با دشمن» پرداختند.
 
مردم همیشه جلوتر از خواص
 
مدیر مسول روزنامه اعتماد با بیان اینکه «مردم همیشه از خواص جلوتر بوده اند» افزود: دلیلش هم این بوده که درس و پیام امام را بادقت دنبال کرده اند. مردم دشمنان نظام را به خوبی می شناسند و در صحنه های مختلف که نیاز بود به خوبی وارد صحنه شدند و نقش خود را با تمام توان و مخلصانه ایفا کرده اند.
 
وی افزود:« مشکل ما خواص هستند. متاسفانه به دلیل پیچیدگی هایی که وجود دارد، خواص نمی توانند زیاد خودشان را جمع و جور کنند و اغلب دچار جریان ها و بداخلاقی هایی می شوند که دود آن به چشم مردم می رود. آن چیزی که لازمه انقلاب است، باید در انتخابات آینده دیده شود. ما داریم برای یک جشن بزرگ آماده می شویم و قرار است 48 میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند تا این موضوع به دنیا نشان داده شود که مردم در قدرت سهم دارند. اما احزابی که باید نقش آفرینی کنند وجود ندارند. شخصیت هایی که می توانند با حضورشان شور و هیجان ایجاد کنند در بلاتکلیفی به سر می برند. این انتخابات برای ما نقش اساسی دارد. با توجه به تحریم ها و قطعنامه هایی که وجود دارد به یک مانور عظیم مردمی نیاز داریم تا بتوانیم از مصالح مردم دفاع کنیم.هنوز شور و شوقی که باید وجود داشته باشد، ایجاد نشده، آدم های بزرگ باید بازیگر اصلی صحنه شوند. انتخابات نیاز به آدم های بزرگ و احزاب قدرتمند دارد. اگر پرسپولیس و استقلال بازی کنند مردم از شهرستان های مختلف به ورزشگاه آزادی می آیند اما بازی تیم های شهرستانی تا این حد نمی توانند مردم را به ورزشگاه ها بکشانند.»
 
این که عده ای در انتخابات شرکت نمی کنند، یک نقص است 
 
حضرتی ادامه داد:«انتخابات متعلق به همه مردم است. همه مسولین به وسیله مردم انتخاب می شوند و این که عده ای در انتخابات شرکت نمی کنند، یک نقص است که باید به فکر درمان آن باشیم. ما باید زمینه و اعتماد مردم را ایجاد کنیم تا با خوشحالی پای صندوق حاضر شوند.»
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری هم در ادامه برنامه اظهار داشت:« اگر دشمن شناسی محور قرار داده شود، می توانیم مواضع گروه ها را در ترازوی حب و بغض دشمن قرار دهیم. امام فرمودند که اگر آمریکا و منافقین از کسی یا چیزی تعریف کنند، مردم متوجه می شوند که آن گروه یا فرد یک عیبی دارد که دشمن از او تعریف می کند. همه گروه های داخلی ادعا دارند که در جهت درست انقلاب حرکت می کنند. باید ببینیم که دشمن از چه کسی تعریف می کند. از زمانی که اصلاح طلبان وارد کار شدند دشمن از آن ها تعریف می کند. همین الان رادیو اسرائیل می گوید اگر اصلاح طلبان سر کار بیایند برای ما جای خوشحالی دارد.چه اتفاقی می افتد که رسانه های خارجی می آیند و از ایجاد کمپین برای دعوت از لیدر جریان اصلاحات برای حضور در انتخابات حمایت و استقبال می کنند؟ »
 
لیدر اصلاحات به منتخب ملت تبریک نمی گوید و طی نامه ای شکایت به خدا می برد! آیا باید به خدا شکایت برد که مردم رای نداده اند؟
 
روانبخش افزود:«مشارکت مردم در انتخابات همیشه حداکثری بوده، ممکن است در انتخابات سوم و چهارم که در دهه هفتاد اتفاق افتاد، مشارکت پایین بوده باشد، اما هرچه جلوتر آمدیم مشارکت ها افزایش پیدا کرد. این که آقای حضرتی می گویند همه باید اجازه حضور داشته باشند یعنی اینکه شورای نگهبان وظیفه خود را انجام ندهد؟ این وظیفه شورای نگهبان است که صلاحیت افراد را بررسی کند و اگر این کار را انجام ندهد به مردم خیانت کرده است. با توجه به این نقش شورای نگهبان، مردم حضور حداکثری دارند و این یعنی اعتماد مردم به شورای نگهبان نکته ای که وجود دارد این است که مردم با تایید شورای نگهبان مشارکت حداکثری دارند، اما آقای حضرتی دوستان شما این مشارکت حداکثری را نمی پذیرند! مثلاً در سال 84 که مردم حضور فوق العاده ای داشتند و به کاندید مورد نظر خود رای دادند، بعد از پایان انتخابات، لیدر اصلاحات به منتخب ملت تبریک نمی گوید و طی نامه ای شکایت به خدا می برد.آیا باید به خدا شکایت برد که مردم رای نداده اند؟»
 
وی ادامه داد:«در سال 88 که مردم با حضور حداکثری خود دست به خلق حماسه ای بزرگ زدند که رهبری از آن به عنوان جشن ملی یاد کردند، چه عملکردی داشتید؟ سال 88 با زیر پای گذاشتن قانون، رای مردم که می توانست به یک نقطه قوت تبدیل شود به یک چالش تبدیل شد. باید ببینیم کسانی که شما از آن ها به عنوان بزرگ یاد می کنید ایا واقعاً بزرگ هستند یا خیر؟از نظر ما همه مردم ایران بزرگ هستند. از هرجای این سرزمین شخصیت اصلحی باشد، فردی شایسته برای ریاست جمهوری است و اینطور نیست که آدم های بزرگ فقط در تهران حضور داشته باشند.»
 
در مناظره های انتخاباتی به آبروی خانوادگی دو تن از بزرگان انقلاب خدشه وارد شد
 
حضرتی در واکنش به صحبت های روانبخش گفت:« دوستان معمولاً به صحرا کربلا می زنند. یکی از مقصرین داستان 88 شورای نگهبان بود. شورای نگهبان داور یک مسابقه است. اگر یکی از داوران در یک بازی حساس در وسط مسابقه به نفع تیم مقابل سخنرانی کند و با جعبه شیرینی به سمت آن تیم برود، بازی را قطعاً به آتش می کشاند. آتشی که توسط هیچ یک از اعضای دو تیم قابل اطفاء نیست! آیا در انتخابات 88 طرفی که شورای نگهبان به سمتش رفت، عالم و سخنران کم داشت که عده ای از حقوق دان های شورای نگهبان به نفع آن سخنرانی کردند؟ »
 
وی افزود:«از دید ما کسانی که در مبارزه سبقت داشته اند و خدمات زیادی داشته اند بزرگ هستند. آیا این درست است که در مناظره های انتخاباتی آبروی خانوادگی دو تن از بزرگان انقلاب با خدشه وارد شود؟ قطعاً اگر رقابت با نشاطی در انتخابات وجود نداشته باشد، دشمن خوشحال خواهد شد. آدم هایی که در حوزه مدیریت تخصص دارند باید وارد صحنه شوند تا تجربه خود را در خدمت انقلاب قرار دهند. متاسفانه امروز همه افراد مدیر و توانمند با توجه به دیدگاه شما خانه نشین شده اند!»
حضرتی ادامه داد:« ما باید حقوق مردم را به رسمیت بشناسیم. ذات انقلاب اسلامی جای معامله نیست. اینکه ورود یکی از شخصیت های به صحنه را که باعث افزایش مشارکت می شود،صرفاً به دلیل خوشحالی دشمن مورد هجمه قرار داده شود کار درستی نیست. شاید دشمن در کوتاه مدت از این موضوع شاد شود اما بدون شک انتخاب چنین فرد بزرگی در بلند مدت به نفع نظام خواهد بود.»
 
مدیرمسول روزنامه اعتماد گفت:«بد اخلاقی در این کشور نهادینه شده و از صبح اول وقت به هم تهمت می زنیم. ما از اسلام و انقلاب دم می زنیم اما متاسفانه مدام به هم تهمت می زنیم. اگر تهمت ها درست است بیایید افراد متخلف را محاکمه کنید ولی اگر دروغ است افرادی که تهمت می زنند را محاکمه کنید.»
 
داشتن موضع سیاسی برای یک فرد به معنای سلب عدالت نیست
 
روانبخش هم در واکنش به صحبت های حضرتی، با بیان اینکه آقای حضرتی خواستند از صحرای کربلا دفاع کنند اما این کار را به درستی انجام ندادند، اظهار داشت:«رهبری می فرمایند ساز و کار انتخابات ما مستحکم است، حضور شورای نگهبان در قانون اساسی، حقیقتاً حضور مبارکی است. تشخیص شورای نگهبان، عادل ،بی طرف و بصیر نسبت به صلاحیت هاست. ما باید در عمل رهبری و ولایت فقیه را قبول داشته باشیم. نمی توان رهبری را قبول داشت اما جایگاه شورای نگهبان را مورد هجمه قرار داد.»
 
روانبخش ادامه داد: « در کشور ما تشکل های مختلف وجود دارد و افراد مختلف با مسولیت های متفاوت، عضو این تشکل ها هستند. ممکن است یک تشکل نسبت به یک فرد خاص موضعی داشته باشد. داشتن موضع سیاسی برای یک فرد به معنای سلب عدالت نیست.»
 
روانبخش اظهار داشت:« مواضعی که اتخاذ می کنیم باید روشن و روی اصول تعریف شده نظام باشد. نباید از شاخص های اصولی نظام کوتاه بیاییم. آقای حضرتی می گویند ممکن است که دشمن در کوتاه مدت خوشحال شود اما در دراز مدت به نفع نظام است. من از ایشان می خواهم برای صحبت خود مصداق بیاورند.»
 
حضرتی پاسخ داد:« مثلاً نظام یک پرونده 3هزار میلیاردی را کشف کرد، دشمن در ابتدا خوشحال شد اما در دراز مدت کاری بود که به نفع نظام و در خدمت عدالت بود.»
 
روانبخش گفت:«قبول دارم، مثلاً شهرام جزایری که به دوست عزیز شما هم پول داد دستگیر شد و این هم خوب بود.»
 
حضرتی جواب داد:«البته به دوستان شما هم پول داد.»
 
روانبخش ادامه داد:« باید اخلاق را رعایت کنیم تا در پازل دشمن قرار نگیریم. کاندیداها باید صلاحیت های خود را تبلیغ کند و یکدیگر را تخریب نکنند. البته باید روشنگری وجود داشته باشد. از طرف دیگر نباید شعار دشمن را سر داد. مثلاً انتخابات آزاد شعار دشمن است. مثلاً همین امروز همسر یکی از کسانی که در جریان انتخابات 88 در همین تلویزیون مردم را دعوت به حضور در خیابان ها کرد...»
 
رنجبران مجری برنامه با قطع صحبت های روانبخش گفت : «کاری نکنیم که این برنامه باعث شاد شدن دشمن شود.»
 
روانبخش صحبت هایش را اینطور ادامه داد:«: رهبری فرمودند که انتخابات آزاد کار دشمن است. در این شرایط اگر کسی گفت کشور رو به انحطاط است، یا گفت در انتخابات تقلب می شود در زمین دشمن بازی کرده است.»
 
دشمن از طریق آدم های ضعیف وارد می شود
 
مدیر مسول روزنامه اعتماد در ادامه برنامه در مورد راه نفوذ دشمن اظهار داشت:« دشمن از طریق آدم های ضعیف وارد می شود. انسان های کاردان و باتدبیر هستند که فریب دشمن را نمی خورند. اگر روند امور به سمتی پیش برود که تمام کسانی که مدیر و کاردان هستند، خانه نشین شوند و یک سری جوان خوشفکر اما بی تجربه جای آن ها را بگیرد، راه نفوذ دشمن خواهد شد.»
 
جنگ بزرگ، آدم های بزرگ می خواهد
 
وی ادامه داد:«از همه جهات به ما حمله می شود.مثلاً اگر یک قرارداد نفتی با پاکستان بسته می شود، دیپلمات های آمریکایی فوراً به پاکستان می روند تا با رایزنی هایی که انجام می دهند مانع از شکل گیری این قرار داد شود. وزیر خارجه آمریکا یک لحظه آرامش ندارد و در کشورهای مختلف در حال چرخش است. اما کشوری مثل کشور ما که مورد تهاجم های مختلف سیاسی و اقتصادی قرار گرفته هیچ فعالیت دیپلماتیکی ندارد و این به این دلیل خانه نشین شدن افراد با تجربه است.»
حضرتی گفت:«جنگ بزرگ، آدم های بزرگ می خواهد. آدم های بزرگ هستند که می توانند وحدت ایجاد کنند. آیا در دولت اصلاحات بین سه قوه ناهماهنگی های موجود وجود داشت؟ کسی که تا دیروز بخش دار بوده و به یکباره وزیر می شود، هم به او خیانت شده و هم به مردم.»
 
وی ادامه داد:« یکی دیگر از راه های نفوذ دشمن ایجاد زمینه فرار سرمایه از کشور است.. در طول 7 سال گذشته، با تمام درآمدی که از نفت داشتیم، فقط 300 هزار شغل ایجاد شده و این درحالی است که در سال 75، 5 میلیون شغل ایجاد شد. سومین راه نفوذ دشمن، فرار مغزهاست. در دانشگاه ها برخوردهای تنگ نظرانه که نشان از نفوذ جریان تحجرگرانه است باعث فرار سرمایه های علمی و نخبگان شده است. همه اساتید صاحب نام بازنشستگی اجباری پیدا کرده اند. دانشجویان به بهانه های بچه گانه با مشکل مواجه شده اند و تصمیم به خروج از کشور گرفته اند.»
 
روانبخش با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از انتخابات مهم کشور است، گفت:« گزینش در این مورد نیازمند صحبت بیشتر در مورد شاخص های اساسی است تا مردم برای انتخاب اصلح کمک شوند. البته بین تخریب و روشنگری باید تفاوت قائل شد. کسی که خودش را در معرض انتخاب مردم قرار می دهد باید خودش را آماده نقد کند تا کارشناسان در مورد توانمندی های وی بحث کنند تا مردم با دید بازتری انتخاب کنند. »
 
وی همچنین گفت:«نکته مهم شناخت مجاری ورود دشمن است. آقای حضرتی می گویند وجود افراد ضعیف یکی از راه های نفوذ دشمن است. باید ببینیم معنای ضعیف چیست. اگر یک آدم ضعیف از جهت توانایی حضورداشته باشد، معلوم است که نمی تواند مردم را به هدف اصلی برساند. اما اگر کسی در جنبه های دینی ضعیف باشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر در همه عرصه ها هم بتواند خوب عمل کند در نهایت به دلیل ضعف در ایمان و دین نخواهد توانست مردم را به هدف اصلی انقلاب برساند.»
روانبخش افزود:«دشمن افراد ضعیف الایمان را در داخل شناسایی می کند. افرادی که به غرب نگاه ویژه ای دارند و معتقد به توانایی های مردم ایران نیستند، مورد نظر دشمن هستند. رهبری فرموده اند دشمن درونی خطرناک تر از دشمن بیرونی است. دشمنان بیرونی ایران سعی کرده اند میکروب ها در داخل ایران رسوب دهند افراد ضعیف الایمان که قائل به جدایی دین از سیاست اگر سر کار بیایند جامعه را به سمت سکولاریسم سوق می دهند و این چیزی است که دشمن از آن استقبال خواهد کرد و از آن خوشحال خواهد شد.»
 
حضرتی در پایان برنامه اظهار داشت:« ما باید مردم را در جریان مسائل مختلف قرار دهیم. من می گویم فرد ضعیف می تواند پاذل دشمن را کامل کند و به این موضوع اعتقاد دارم. آدم های ضعیف ضربات سنگینی وارد می کنند. وضعیت تولیدات نفتی ما را ببینید! متوجه صحبتم خواهید شد.»
 
مدیرمسئول روزنامه اعتماد ادامه داد:«برنامه اصلی دشمن این است که نشاط انتخابات را بگیرد. این موضوع هم از نبود رقابت جدی ناشی می شود. رقابت جدی باعث ایجاد نشاط انتخاباتی و ایجاد مشارکت حداکثری دارد.»
 
ستاره دار شدن دانشجویان مربوط به دولت اصلاحات بود
 
روانبخش هم در پایان برنامه گفت:« باید به این نکته اشاره کنم که ستاره دار شدن دانشجویان مربوط به دولت اصلاحات بود. البته ما دولت کنونی را دارای نقاط ضعف و قوت می دانیم و معتقدیم رئیس جمهور بعدی باید نقاط قوت این دولت را داشته باشد و از نقاط ضعف آن پرهیز کند.»
 
وی خاطر نشان کرد:«به نظر من نقشه راه دشمن در این انتخابات سه مساله است.اول کاهش مشارکت مردم، دشمن از این طریق می خواهد نشان دهد تحریم ها تاثیر داشته تا بعد از انتخابات تحریم ها را افزایش دهد. اگر در این مسیر ناکام بود، در مرحله بعد سعی می کنند شخص اصلح رای نیاورد تا بتوانند عناصر سازش گر را وار دستگاه کنند. اگر در این مورد هم با توفیقی روبه رو نشد، در مرحله آخر به دنبال ایجاد فتنه حین انتخابات است.مثلاً ممکن است عده ای استعفای جمعی دهند تا نشان دهند انتخابات آزاد نیست.»

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد