پایان پنج روزه ثبت نام نامزدهای ریاست‌جمهوری/

اصواگرایان و اصلاح طلبان، همه آمدند

کد خبر: 9462
|
13:05 - 1392/02/21
نسخه چاپی
اصواگرایان و اصلاح طلبان، همه آمدند
در آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست ‌جمهوری، جلیلی ،قالیباف ،ولایتی، متکی، احمدی‌نژاد، ابوترابی‌فرد، اطاعت، کاظمی، اصغرزاده،پزشکیان،جوانفکر،مهمان‌پرست، شریعتمداری،کاشانی،خلیلیان و مظاهری نام نویسی کردند.

علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران:/1/
نام دولتم را دولت˝متمم˝گذاشتم/دولت کلاس اکابر نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، علی اکبر ولایتی روز شنبه پس از ثبت نام به عنوان نامزد ریاست جمهوری یازدهم در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: اگر مردم شریف ایران به من اعتماد کردند تلاش می کنم تا شایسته اعتمادشان باشم.

وی تصریح كرد: برداشت من این است با توجه به کشور و انقلاب اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به دولتی با ویژگی های متفاوت از شرایط امروز نیازمندیم تا بتواند نابسامانی های داخلی از جمله حوزه اقتصادی، اجتماعی و مشکلات سیاست خارجی را با سرپنجه تدبیر حل کند.
ولایتی با اعلام اینكه نام دولتم، را دولت متمم گذاشتم،‌اظهار كرد: واقعا در کشور ما اصل ملت است و دولت فرع آن باید باشد، بنابراین محور ملت است و دولت نقش متمم و خدمتگذار ملت را دارد.
وی با اشاره به نخستین مشخصه دولت خود که متدین بودن است، خاطرنشان کرد: خداترسی مهمترین اصل است. اگر تقوا وجود داشته باشد ریشه فساد اقتصادی خشک خواهد شد یعنی مبنای مبارزه با فساد خداترسی است.
وی با اشاره به ویژگی دوم دولت خود که نام آن را تجربه گذاشته است، گفت: دولت کلاس اکابر نیست که اشخاص تازه کار وارد شوند و سیاه مشق بنویسند و مرتب اشتباه کنند.چون اشتباه در سطوح بالا صدمات زیادی به مردم می زند.
وی همچنین افراد حاضر در کابینه خود را متخصص و متعهد به نظام عنوان كرد و افزود:امروز بحمدالله جمهوری اسلامی از سطح نخبگی قوی برخوردار است. وزرا و سایر مسئولان باید تسلط تخصصی در رشته خود داشته باشند وگرنه تصمیم های نسنجیده و زیان بخش می گیرند.
وی با اشاره به شاخصه چهارم کابینه خود که معتدل بودن است، تصریح کرد: افراطی گری به انسجام ملی و همبستگی اسلامی و انقلابی کشورمان لطمه می زند، قطعا افراطی گری موجب تنش در جامعه شده و بین آحاد مردم اختلاف ایجاد می کند.
وی همچنین خصوصیت پنجم کابینه خود را مشورت‌پذیری عنوان كرد و گفت: انسان ها هر چقدر متخصص و باتجربه باشند نمی توانند ادعا کنند که انسان کاملی هستند. اینکه یک نفر یا یک گروه بتواند بدون توجه و رایزنی با متخصصین همه تصمیمات مهم کشور را اتخاذ کند و ممکن است سرعت در تصمیم گیری را زیاد کند ولی دقت آن را کم و احتمال خسارت های بزرگ را بیشتر می کند.
وی در پایان بیانیه خود که آن را برای خبرنگاران قرائت می کرد، گفت: طبیعتاً مردم شریف ایران از بنده انتظار دارند مسأله پوشش بیمه و خدمات دارو و درمان را چاره کنم تا کرامت انسانی محفوظ بماند. تلاش خواهم کرد تا انشاء‌الله همانطور که در قانون اساسی آمده است در یک برنامه معقول و زمان بندی شده برخورداری ملت شریف ایران از درمان رایگان محقق شود.

 

پزشکیان در جمع خبرنگاران:
مملکت به افرادی با سابقه و شناخته شده نیاز دارد/من کسی را ستاره‌دار نمی‌بینم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، مسعود پزشکیان روز شنبه پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که شما کاندیدای اصلاح طلب هستید و آیا به نفع آقای هاشمی کنار می روید یا خیر، گفت: من کاندیدای مستقل هستم و برای اینکه به اهداف برسیم باید اصلاحات داشته باشیم.

پزشکیان با اشاره به حضور یا عدم حضور آقای هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابات گفت: مملکت به افرادی با سابقه و شناخته شده نیاز دارد و باید کسانی باشند که این راه را رفته اند. اگر هم این راه را اشتباه رفته باشند می توانند راه را درست بروند.

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که آیا شما به دانشجویان ستاره دار اعتقاد دارید یا خیر، تصریح کرد: من کسی را ستاره دار نمی بینم و وقتی آنها بیرون زندان هستند باید حق همه چیز را داشته باشند و ما حق نداریم از رشد انسانها جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت دولت هشتم در واکنش به این سوال که به چه دلیل به یکباره برای حضور در عرصه انتخابات ثبت نام کردید خاطرنشان کرد: من منتظر بودم کسانی که راه را نرفته اند و اشتباه کرده اند بیایند و ما هم مشارکت کنیم بررسی کردم و دیدم آنهایی که راه را طی نکرده اند به میدان آمدند و با این وجود ما هم می توانیم یکی از آنها باشیم.

 

با ثبت‌نام در وزارت كشور؛
منوچهر متکی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "منوچهر متکی" وزیر وزیر امور خارجه سابق امروز در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور نام خود را در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت کرد.
 

در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری؛
علی اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد/به نفع هاشمی کنار نمی‌روم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف 1+2 موسوم به ائتلاف پیشرفت در آخرین روز ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد و ثبت نام خود را قطعی کرد.

پیش از این نیز غلامعلی حداد عادل و محمد باقر قالیباف دیگر اعضای این ائتلاف با حضور در وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کرده بودند.

ولایتی در جمع خبرنگاران و با اشاره به اینکه هیچ مشکلی با قالیباف ندارم، گفت: بنده هیچ گونه مشکلی با آقای قالیباف ندارم و به نفع آقای هاشمی هم کنار نخواهم رفت.

 

پسر آیت‌الله کاشانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "سید احمد کاشانی" پسر آیت الله کاشانی امروز در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور نام خود را در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت کرد.
کاشانی در جمع خبرنگاران گفت: شعار من اجرای قانون اساسی است و اعتقاد دارم که تا به حال قانون اساسی اجرا نشده است.

 

در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری؛
مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد/به نفع هاشمی کنار می‌روم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "مسعود پزشکیان" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه دوم محمد خاتمی امروز در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور نام خود را در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت کرد.

پزشکیان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اگر هاشمی بیاید به نفع او کنار خواهم رفت.

نماینده تبریز در مجلس نهم تصریح کرد: خبری از حضور آیت الله هاشمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارم.

 

مدیرکل دفتر انتخابات کشور در جمع خبرنگاران خبر داد:
ثبت نام89 نفر تا ساعت13امروز/زمان نام نویسی تمدید نمی‌شود/ تعداد نامزدهای ریاست جمهوری به455نفر رسید 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"حسنعلی نوری"مدیرکل ستاد انتخابات کشور روز شنبه در آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای ریاست جمهوری دور یازدهم اعلام کرد: تا ساعت 13 ظهر امروز از 89 داوطلب انتخابات رایست جمهوری ثبت نام به عمل آمده است.

نوری تصریح کرد: در چهار روز گذشته مجموعا 366 داوطلب ثبت نام کرده بودند که با ثبت نام 89 نفر تا ساعت 13 امروز(شنبه) مجموع داوطلبان ثبت نام کرده به 455 نفر رسیده که 14 نفر از آنان زن هستند.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور با اعلام اینکه بررسی صلاحیت ها بلافاصله پس از پایان ثبت نام ها آغاز خواهد شد، تاکید کرد: زمان ثبت نام برای كاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تمدید نخواهد شد.

نوری در عین حال درباره احتمال تمدید ساعت ثبت نام گفت: وزیر کشور در این باره تصمیم خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان این که بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری پس از پایان ثبت نام آغاز خواهد شد، درباره بررسی صلاحیت های دواطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهرو و روستا، گفت: بررسی صلاحیت آنها در هیات های اجرایی پایان یافته و مدارک به هیات های نظارت ارسال شده است.

نوری ادامه داد: نتایج قطعی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 اردیبهشت پایان می یابد و با اعلام اسامی آنها از طرف هیات های نظارت از 29 اردیبهشت کار تبلیغات این نامزدها آغاز خواهد شد.

 

اصغرزاده در نشست خبری:
تا آخرین ساعت‌ها امیدوارم که هاشمی و خاتمی در انتخابات حاضر شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "ابراهیم اصغرزاده " فعالی سیاسی اصلاح طلب پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری طی نشست خبری در جمع خبرنگاران، گفت: وجود اصلاح طلبان برای کشور ضروری است چراکه تا جاییکه اصلاح طلبان باشند در کنار آنها خواهم بود و اگر هاشمی و خاتمی ثبت نام کنند به آنها خواهم پیوست.

اصغرزاده ادامه داد: اگر اجماع صورت نگیرد و افراد متفرقه در انتخابات شرکت کنند تا آخر باقی خواهم ماند.

وی خاطر نشان کرد: احتیاجی نیست از حقوق هسته ای خودمان که دستاورد ارزشمندی بود عقب نشینی کنیم ولی با دیپلماسی مبتکرانه می توان همه مسائل را حل کرد.

کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نیروهای مسلح نباید در حوزه های اقتصادی دخالت کنند. در سال 80 که رد صلاحیت شدم، اعلام کردم که نظامیان باید به پادگان ها بازگردند. قداست و احترام نیروهای مسلح بخاطر دخالت در اقتصاد از کف می رود.

وی تاکید کرد: در حوزه داخلی و سیاسی وضعیت موجود و میزان آزادی ها به هیچ وجه شایسته انقلاب نیست.

به گفته اصغرزاده بی توجهی به امکانات ملی باعث می شود در راه اشتباه برویم.

وی گفت: با وجود آنکه معتقدم صلاحیت دارم، اما به نظر شورای نگهبان احترام می گذارم. من می توانم گفتمان خط امام(ره) یا چپ عدالتخواه را به جامعه بازگردانم.

اصغر زاده در پاسخ به سوالی که در صورت رییس جمهور شدن برای آزادی موسوی و کروبی از حصر چه کاری می توانید انجام دهید، خاطر نشان کرد: رییس جمهور یعنی رییس جمهوری. سازمان اداره کشور در اختیار او قرار می گیرد و او می تواند شرایط آزادی های بیشتری را ایجاد کند.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزود: در آینده باید تکلیف حصرها مشخص شود برای ایران جایز نیست که بهترین فرزندانش اینطور باشند اگر از موسوی و کروبی سوال کنید حتما می گویند در انتخابات شرکت کنید چون نمی توانند از گذشته انقلابی خود جدا شوند.

اصغرزاده درباره اجماع اصلاح طلبان گفت: امیدوارم دوستان اصلاح طلبان به اجماع برسند و اگر هم مایل نباشند من در صحنه حضور داشته باشم، حرف های من را بپذیرند.

وی تصریح کرد: حاضرم در کنار آنها باشم مشروط بر اینکه از اصلاح طلبی دفاع کنند. رفتن اصلاح‌طلبان و حضور اصولگرایان و فتنه گرایان مثل تولید مثل در رحم اجاره ای است.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بازگشت اصلاح طلبان با خودش اخلاق و مداراطلبی را به همراه خواهد داشت.

اصغر زاده در پاسخ به خبرنگاری که اظهار کرد، باید پاسخگوی تحریم ها پس از حادثه لانه جاسوسی باشید، گفت: حرکت دانشجویان خط امام(ره) در آن زمان حرکت دانشجویی غیرحرفه ای و آماتوری بود. ما برای 48 ساعت سفارت آمریکا را گرفتیم اما بعد در بیرون امام(ره) رهبری کردند و تصمیمات بیرون باعث شد ما به گروگانگیر تبدیل شدیم.

وی گفت: بسیاری از مردم دنیا در آن زمان با ما احساس همدلی کردند و معتقد بودند ملتی که انقلاب کرده نباید شاهش به دست آمریکا از کشور بیرون برود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آن زمان شرایط انقلابی تصور سفارت آمریکا بود و اکنون باید پای میز مذاکره منافع مردم را تامین کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده هسته ای ایران گفت: اصلاح طلبان به هیچ وجه از حقوق هسته ای که اکنون به آن رسیده ایم عقب نشینی نخواهند کرد.

اصغر زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر، گفت: به من هم خبر داده اند امیدوارم در مورد ریاست جمهوری و شورای شهر اصلاح طلبان حضور یابند چراکه اگر اصلاح طلبان بتوانند از فضای انتخاباتی استفاده کنند قطعا پیروز می شوند.

وی افزود: اشتباه است که فکر کنید اصلاح طلبان پایگاه خود را از دست داده اند. هنوز تا آخرین ساعت‌ها امیدوارم که هاشمی و خاتمی در انتخابات حاضر شوند.
 

با ثبت‌نام در وزارت کشور؛
طهماسب مظاهری نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "طهماسب مظاهری " رییس کل پیشین بانک مرکزی روز شنبه در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور نام خود را در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت کرد.
طهماسب مظاهری متولد ۱۳۳۲ به مدت یک سال از شهریور ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی مدتی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدت کوتاهی نیز معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود.

مظاهری از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ معاون عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ قائم مقام سازمان برنامه و بودجه، از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰ رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، بوده‌است.

مظاهری همچنین از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳ دبیرکلی بانک مرکزی، از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ قائم مقامی مدیرعامل شرکت فولاد را برعهده داشته‌است.

وی در دولت هشتم از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت خاتمی بود و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ به‌عنوان معاون‌کل وزارت امور اقتصادی و دارایی و از تابستان سال ۱۳۸۵ تاکنون در نقش مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ایفای وظیفه کرده‌است.

 

جوانفکر در جمع خبرنگاران:
جریان انحرافی وجود ندارد/11 سال امین رهبری بودم/دولت من،ادامه دولت احمدی‌نژاد خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، علی اکبر جوانفکر امروز پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: اتفاقی که افتاد و دوره 6 ماهه زندانی که من رفتم و علت محکومیت آن را قبول نداشتم.
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در برابر قانون نیز تبعیت می کنیم.
وی ادامه داد: امروز در محل وزارت کشور حاضر شده و ثبت نام کردم. این انتخابات فرصتی برای خدمت رسانی و تلاش برای عرضه توانمندی ها برای پیشرفت کشور است. به همین جهت امیدوارم با شرکت در انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی خود بتوانم رأی لازم را برای کسب کرسی ریاست جمهوری به انجام رسانم
جوانفکر تصریح کرد: کرسی ریاست جمهوری شرایطی است برای استفاده از تجربیات شخصی برای حل مشکلات داخلی و خارجی کشور و بنده نیز برای همین منظور در انتخابات حاضر شدم.
وی تأکید کرد: سوالی که این روزها از عموم نامزدها پرسیده می شود این است که آیا به نظر شورای نگهبان پایبند هستیم یا نه و من می گویم همه دستگاه ها باید تابع قانون باشند حتی شورای نگهبان نیز باید تابع قانون باشند و ما نیز از ان پیروی می کنیم زیرا این انتخابات حق مردم است و باید حق مردم رعایت شود.
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر به خدمات بنده توجه شود قطعا من تأیید صلاحیت می شوم و این انتظار را از سوی شورای نگهبان دارم که اگر به هر دلیلی رد صلاحیت شدم از اعضای شورای نگهبان درخواست می کنم که دلایل خود را به افکار عمومی اعلام کند.
وی در پاسخ به سوال که محکومیت دستگاه قضایی مانع از تایید صلاحیت شما می شود یا خیر، گفت: پاسخ دادستان دستگاه قضایی به این سوال این بوده که محکومیت دستگاه قضایی به معنای عدم صلاحیت کاندیدا نیست. بنابراین بنده نیز می توانم کاندیدا شوم.
جوانفکر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آقای احمدی نژاد طی موارد مختلف از شما حمایت بسیاری کرده است آیا این دوره هم شما نامزد معتمد دولت هستید یا آقای مشائی خاطرنشان کرد: بنده با امید کسب آراء مردم به میدان آمدم و فکر می کنم که دارای پایگاه اجتماعی هستم و با این نیت وارد انتخابات شدم.
وی ادامه داد: رییس جمهور چه حمایتی می تواند از بنده بکند اگر دستگاه قضایی حکمی بدهد همه ملزم به اطاعت آن هستند و دیدیم که حکم دستگاه قضایی نیز در آینده اعمال شد.
وی در خصوص علت حضور همسرش در ستاد انتخابات به همراه خود، گفت: خانواده من موافق نامزد شدن بنده نبود و می گفتند که بنده خدمتم را کرده ام و نیازی به ادامه فعالیت نیست اما بنده آنها را مجاب کردم و در حال حاضر نیز به دلیل آنکه سختی های بسیاری همسرم در ماه های گذشته متحمل شد از وی خواستم که در شرایط انتخاباتی مرا همراهی کند.
وی در خصوص نظرش درباره اهل رسانه نیز گفت: بنده از خانواده اهل رسانه بودم و همیشه نسبت به رسانه ها ارادت داشته و خواهم داشت.

جهانفکر تأکید کرد: دیدگاه فکری بنده به آقای احمدی نژاد نزدیک است و انشاء اله اگر دولت تشکیل دهم دولت من ادامه دولت آقای احمدی نژاد خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما خود را در حد و اندازه همنشینی با رهبری می دانید یا خیر گفت: من یازده سال امین رهبری بودم و اکنون خود را شایسته ریاست جمهوری می دانم.
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: جریان انحرافی وجود ندارد و اگر جریانی وجود دارد باید توسط قوه قضاییه شناسایی و منحل شود و اما جریان انحرافی را چه کسی شناسایی کرده است؛ زیرا دستگاه قضایی هیچ فردی را به این اتهام بازداشت نکرده است.


به دلیل همراه نداشتن شناسنامه؛
علی‌آبادی نتوانست برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"محمد علی‌آبادی"رییس سازمان تربیت بدنی سابق امروز در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور قصد داشت نام خود را در بین نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کند که شناسنامه اش را به همراه نداشت و بنابراین موفق نشد که ثبت نام کند.

محمد علی آبادی یکی از سیاستمداران ایرانی است. او در سال ۱۳۳۵ در شهر اراک به دنیا آمد. محمد علی‌آبادی دارای مدرک کارشناسی ارشد راه و ساختمان و کارشناسی ارشد معماری است.

عضویت در شورای جهاد سیستان و بلوچستان، معاونت وزیر راه و ترابری و معاون بنیاد مستضعفان و جانبازان و استانداری خراسان، معاونت عمرانی شهرداری تهران، معاون رییس جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی، ریاست سازمان شیلات و... در کارنامه علی آبادی است.

علی آبادی از طرف محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر نیرو پیشنهاد شد که از مجلس رای اعتماد نیاورد.او اکنون ریاست کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است و مدتی نیز سرپرست وزارت نفت بود.

 


سید˝ابوالحسن نواب˝برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

ببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، سید"ابوالحسن نواب" رییس دانشگاه ادیان و مذاهب امروز در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

نواب در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به صورت مستقل در این انتخابات ثبت نام می کند.

سید ابوالحسن نواب در سال ۱۳۳۷ در شهرضا متولد شد. او در دهه ۵۰ برای تحصیل علوم اسلامی وارد مدرسه حقانی شد.

سید ابوالحسن نواب مؤسس و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب است ، این دانشگاه گرچه یک دانشگاه خصوصی است و کاملا متکی به وی است اما در مدتی کمتر از 15 سال توانسته‌است به مرکز تحقیقاتی معتبری تبدیل شود.
 

ابراهیم اصغرزاده در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "ابراهیم اصغرزاده" عضو شورای شهر اول تهران روز شنبه در پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری در دور یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان نامزد این انتخابات ثبت کرد.

او در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آمده است اصلاح طلبان را نمایندگی کند.

ابراهیم اصغرزاده متولد ۱۳۳۴ در خاش، سیستان و بلوچستان است.

اصلیت وی از روستای خنگ از توابع شهرستان بیرجند است. اصغرزاده پس از انقلاب از رهبران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و دفتر تحکیم وحدت و نیز یکی از دانشجویان همراهی کننده در تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ بود.

او نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۰)، عضو شورای اول شهر تهران (۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱)، عضو شورای سردبیری روزنامه سلام و مدتی دبیرکل حزب همبستگی و مدیرمسئول روزنامه همبستگی بود.
 

صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران:
هیچ هماهنگی برای حضور هاشمی و مشایی در ستاد انتخابات نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "صولت مرتضوی" دبیر اجرایی هیات مرکزی انتخابات کشور روز شنبه با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور آقایان هاشمی و مشایی با شما هماهنگی صورت گرفته است، اظهار کرد: خیر، تاکنون هیچ‌گونه هماهنگی برای حضور آنها در ستاد وزارت کشور انجام نشده است؛ البته درب وزارت کشور باز است و هر کس دوست داشته باشد می‌تواند بیاید و ثبت‌نام کند.

وی همچنین در مورد این‌که امکان تمدید زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری وجود دارد، گفت: تصمیمی برای تمدید زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات گرفته نشده است.

همچنین "محمد مهدی زاهدی" از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن بازدید از روند ثبت نام خاطرنشان کرد: از وزارت کشور به خاطر اینکه بین افراد مشهور و عادی تفاوت قائل نشده تشکر می کنم.

زاهدی اضافه کرد: در این دوره میزهای ثبت نام به اندازه کافی وجود دارد و وقت کاندیداها گرفته نشود.

 

با ثبت‌نام در وزارت کشور؛
علی اکبر جوانفکر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "علی اکبر جوانفکر" مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیرعامل سابق ایرنا امروز در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور نام خود را در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت کرد.

جوانفکر که دقایقی پیش در مقابل ورودی وزارت کشور حضور یافته بود در پاسخ به پرسش‌های مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه "آیا برای ثبت‌نام در انتخابات آمده‌اید؟" گفت: برای چه به اینجا می‌آیند؟!

وی در پاسخ به پرسش دوباره خبرنگاران که "آیا کاندیدای دولت هستید؟" اظهار کرد: صبر کنید همه‌چیز مشخص می‌شود. من منتظر خانواده‌ام هستم.

علی‌اکبر جوانفکر متولد ۱۳۳۸ در تهران است. وی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران و مشاور مطبوعاتی و رسانه ای محمود احمدی نژاد در دوران تصدی ریاست جمهوری است.

وی دارای مدرک فوق دیپلم خبرنگاری از دانشگاه علامه طباطبایی، لیسانس و فوق لیسانس مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی است.

علی‌اکبر جوانفکر در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۰، به دلیل چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی به ۶ ماه و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به ۶ ماه دیگر و در مجموع به یک سال زندان و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت های مطبوعاتی محکوم شد.

 

ابوترابی فرد در جمع خبرنگاران:
دهه چهارم، دهه پیشرفت در تمام عرصه‌ها باشد/ثبت‌نام من نتیجه تصمیم اعضای ائتلاف پنچ‌گانه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد"روز شنبه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما مسئول ابلاغ پیام رهبری درباره آقای مشایی بودید و چرا شما این نامه را افشا کردید؟ گفت: بنده با نظر رهبر معظم انقلاب برای این کار انتخاب شدم. من از سوی مقام معظم رهبری این مأموریت را داشتم.

ابوترابی افزود: با نظر رهبر معظم انقلاب این کار انجام شد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان نایب رییس مجلس می‌توانستید در مجلس بمانید و به مردم کمک کنید، چرا این جا حضور پیدا کرده اید؟ گفت: به گمان من فردی باید سکان دار باشد که نسبت به مسائل کشور بالاترین اشراف را داشته باشد. تجربه حضور در نهاد قانون گذاری و آن هم در هرم مدیریتی را داشته باشد. تجربه حضورم در مسائل کلان کشور اتخاذ تصمیم در مسائل مهم سیاسی اقتصادی و اجتماعی بیانگر این واقعیت است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: علاوه بر این بنده اعتقاد داشتم بدون هماهنگی حداکثری و تعامل قوا با یکدیگر و تعامل با نخبگان علمی و سیاسی به گفتمان نظام در تمام عرصه ها قلمرو سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگ و ... نمی توان کشور و نظام را در جایگاهی که شایسته و بایسته آن است قرار داد و با توجه به این امور به میان آمدم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما خروجی ائتلاف 5 نفره هستید اما در نظرسنجی ها نفر پنجم بودید و خیلی از دوستان شما می خواهند بیایند ثبت نام کنند و این آیا شکست شما در انتخابات نیست؟ گفت: همانطور که شما نظر دبیر ائتلاف را دریافت کردید و برخی از اعضای ائتلاف صریحا ابراز داشتند من به عنوان برادر کوچکی از این جمع ارزشمند به عنوان کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری برای حضور در وزارت کشور و ثبت نام برگزیده شدم.

ابوترابی فرد افزود: همکارانم در ائتلاف 3+2 در مجموعه ارزیابی ها نظرسنجی ها را مورد توجه قرار دادند و اولا یکی از ملاک ها این بود که سیر که سیر رشد دوستان مورد توجه قرار گیرد و در مدتی که همکاری صورت گرفته چه رشدی در پایگاه اجتماعی داشته است.

وی گفت: نهایتا همکارانم و دوستانم در ائتلاف 5 نفره به این نتیجه رسیده اند که تنها نظرسنجی و با توجه به اینکه فاصله و اختلاف معناداری به و تعیین درست نظرسنجی ها می توان به نتیجه درستی دریافت در یک نشست به این تصمیم رسیدند که من اینجا باشم.

وی در پاسخ به این پرسش در مجلس شما معمولا رایزنی هایی دارید که به شدت هم موثر و بی سر و صدا انجام می شود و در مباحث مختلفی پا پیش گذاشته اید و مشکلاتی را حل کردید و با این دیدگاه و منشی که دارید اگر رییس جمهور آینده ایران بودید نگاهتان به حذف کاندیداهای سال 88 چگونه است گفت: بنده نگاهم در مسائل کشور نگاه روشنی است. در موردی که اشاره کردید رهبری انقلاب با یک نگاه مبتنی بر حکمت و درایت و با نگاه به ارتقاء سطح وحدت ملی تصمیم گرفت.

وی افزود: مستحضر هستید که نظرات متفاوتی داشتند امروز مدیریت رهبری است که این فضای آرام را در کشور خلق کرده است و امیدوارم با الهام از نظرات رهبری موجب انسجام اسلامی و وحدت را به دست آوریم.

ابوترابی فرد در پاسخ به این پرسش که قانون مداری شعار اصلی تمام کاندیداهاست همانطور که اعلام شده بود نظرسنجی کاندیدای نهایی ائتلاف اینظور نشد و این موضوع عمل نشد و چه ضرورتی ایجاد می شود که شما به عنوان رییس جمهور این ضرورت را بخواهید اجرایی کنید گفت: متأسفم از اینکه بعضی به دنبال آنند که اشکالی را طرح کنند و من فکر می کنم شما خبرنگاران نگاهی مثبت داشته باشید. این که
با نشست به یک نتیجه رسیدند یک گام بلندی را برداشته اند. اعضای ائتلاف این نظر را تأیید کرده اند و نباید با نگاه به یک خبر این گام بلند را نادیده گرفت و در عرصه انتخابات پیش رو راه را برای یک وحدت حداکثری قرار دهند مورد نفی قرار دارند.

وی ادامه داد: این تصمیم را دوستان عضو ائتلاف حداکثری تصمیم گرفتند که یکی از آنها نظرسنجی هایی که از کانال های مختلف به دست می آورند به همراه مواردی که توافق نامه ذکر شده است بود. این اتفاق کاملا در چارچوب تفاوقی که بود انجام شد.

 وی در پاسخ به این پرسش که شما برای نسل جوان شخصیت شناخته شده ای نیستید و جوانان از چه طریقی می توانند با توانمندی های شما اشنا شوند گفت: فکر کنم حضورم در دانشگاه یک دهه در دانشگاه تهران ارتباطم با تشکل های دانشجویی این پاسخ را محضر جوانان عزیز و چهره هایی که آینده انقلاب در گرو تلاش و حرکت بخش مبتنی بر علم باشد روشن کردم. افتخار داشتم از دوران مدیریتم قبل از پیروزی انقلاب بیش از نیمی از این دوران را در دانشگاه سپری کردم.

وی ادامه داد: بنده توفیق مشورت با روسای قوای مختلف و نمایندگان مجلس را نداشتم و اگر کسی نظر مثبتی نسبت به حضور بنده در انتخابات داشته باشد بنده پیامی از سوی آنها دریافت نکردم.

 ابوترابی فرد همچنین در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: بنده افتخار دارم که در طول 4 دوره در نهاد قانون گذاری و ربع قرن در مجامع علمی و دانشگاهی و شکل گیری در نهاد ارزشمند حوزه علمیه نهاد برامده از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و تجربه 4 دوره حضور در نهاد قانون گذاری و 3دوره افتخار نایب رییسی مجلس شورای اسلامی در عرصه قانون گذاری دارم.

وی افزود: خصوصا اشراف بر مسائل بودجه ای کشور و تلاش جدی در خدمت کارشناسان هوشمند صاحب نظران برجسته علمی و سیاسی کشور و همکاران عزیزم در مجلس شورای اسلامی با صرف 10 ها ساعت وقت در تدوین برنامه توسعه کشور به نقشه راه امروز ماست تلاش جدی را داشته باشم و با اعتقاد به ضرورت موجودیت مبتنی برنامه و اسناد بالادستی نظام ضرورت مدیریت برآمده از نگاه به چشم انداز بیست ساله کشور نگاه به سیاست های کلی مقام معظم رهبری و برنامه توسعه و قانون بودجه سالانه کشور باید مسیر حرکت را برای رسیدن به پیشرفت و عدالت در عالی ترین سطح ممکن آن در دهه چهارم انقلاب فراهم آوریم.

ابوترابی فرد ادامه داد: با توجه به آنکه امروز در خدمت 10 ها نفر از چهره های علمی دانشگاهی که از تجارب بسیار و اجرایی برخوردارند سیاست های اجرایی برنامه پنجم توسعه، سیاست های اجرایی برای تحقق های اهداف چشم انداز و اسناد بالادستی نظام را فراهم کرده اند می توان با الهام از سیاست های کلی و اسناد بالادستی و حرکت بر اساس سیاست های اجرایی تکمیل یافته و استفاده از ظرفیت مدیریتی ارزشمند کشور از ظرفیت ارزشمند علمی و کارشناسی کشور با کنارگذاردن نگاه های تنگ حزبی، جناحی و گروهی و با نگاهی مبتنی بر عقلانیت و باور به اصول انقلاب و نظام راه را برای حضور سلایق سیاسی مبتنی بر مبانی انقلاب فراهم کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان، حوزویان، نخبگان سیاسی و علمی باید احساس کنند نقش اساسی و تعیین کننده ای دارند، خاطرنشان کرد: باید قوای سه گانه در عالی ترین سطح تفاهم و همدلی در زیر چتر اقتدار نظام که مبتنی بر مصلحت، دانش و عقلانیت و اخلاق بالاترین بهره را گرفت برای حرکت پرشتاب نظام در راستای مبارزه و قحطی با نظام در راستای مبارزه با تبعیض باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: به یک حرکت منطقی با مشارکت نخبگان علمی و سیاسی و سلایق سیاسی و مبتنی بر خرد جمعی مبتنی بر قانون مداری به معنای واقعی کلمه یک حرکت الهام گرفته از حوزه و دانشگاه را دارم.

وی اضافه کرد: حرکت برای مبارزه با فقر شکل گرفته و حرکتی که از ظرفیت های انباشته شده نظام در طول سه دهه گذشته و ما در تربیت زیرساخت های کشور هزار میلیارد تومان در دهه های گذشته سرمایه گذاری کرده که این سیل خروشان در پشت سدی محکم جای دارد.
مدیریت در دولت یازدهم باید بتواند از این ظرفیت که توسط مدیران سالم و توانمند برای تبدیل شدن به ثروت و خلق ثروت و تبدیل شدن اقتصاد ایران به اقتصاد درجه یک تبدیل شود که قطعا می شود.

 

ثبت‌نام وزیر نفت دولت سازندگی در انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "محمدعلی ایزدی" معاون وزیر نفت دولت سازندگی امروز در آخرین ثبت‌نام از نامزدهای ریاستجمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان یکی از نامزدها ثبت کرد.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز سه شنبه 17 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا ساعت 18 امروز شنبه ادامه خواهد یافت.

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

 

بازدید یکی از اعضای هیات مركزی نظارت از ستاد انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"محمد مهدی زاهدی" از اعضای هیات مركزی نظارت بر انتخابات روز شنبه در پنجمین و آخرین روز ثبت نام‌ها از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور از مراحل ثبت نام نامزدها بازدید کرد.

 

معاون وزیر نفت دولت سازندگی در گفت وگو با خبرنگاران:
تکلیف حضور آقای هاشمی تا ساعت 11 امروز نهایی می‌شود

ببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"محمد علی ایزدی" معاون وزیر نفت دولت سازندگی امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور با اشاره به دیدار شب گذشته خود با اکبر هاشمی رفسنجانی در منزلش، گفت: آیت الله رفسنجانی تا ساعت 11 امروز تصمیم خود درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را نهایی خواهد کرد.
گفتنی است اسفندیار رحیم مشایی نیز ساعت 13 امروز برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور خواهد یافت.

 

ثبت‌نام ابوترابی‌فرد برای انتخابات ریاست جمهوری/ابوترابی:دلیلی برای تغییرنتیجه ائتلاف نمی‌بینم

ببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"محمدحسن ابوترابی‌فرد" نایب رییس مجلس و کاندیدای ائتلاف موسوم به اکثریت اصولگرایان روز شنبه در پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری برای تصدی پست ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و نام خود را به عنوان نامزد این انتخابات ثبت کرد.

ثبت نام ابوترابی فرد امروز در حالی شکل گرفت که وی پس از ورود به محوطه وزارت کشور وقتی با موضوع تغییر گزینه ائتلاف اکثریت اصولگرایان روبرو شد برای دقایقی از خودرو خود پیاده نشد و پس از آن پیاده شد و به سمت محل ثبت نام رفت.

ابوترابی فرد گزینه نهایی ائتلاف موسوم به اکثریت اصولگرایان است که متشکل از متکی، باهنر، پور محمدی، ابوترابی فرد و آل اسحاق بود.

ابوترابی فرد در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه خروجی ائتلاف اکثریت اصئلگرایان با تغییر محمدرضا باهنر اعلام شده است، گفت: دلیلی برای تغییر نتیجه ائتلاف اکثریت اصولگرایان (موسوم به ائتلاف پنج‌گانه) نمی بینم.

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در حال حاضر نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم است.

وی نماینده مردم قزوین و آبیک در ششمین، هفتمین و هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و نمایندهٔ مردم تهران، ری و اسلامشهر در نهمین دوره مجلس شواری اسلامی است.

ابوترابی فرد متولد ۱۳۳۲ در قم وقزوینی تبار است. پدر وی سید عباس ابوترابی‌فرد نام داشت. وی در سال ۱۳۴۴ به همراه برادرش سید علی‌اکبر جهت کسب تحصیلات حوزوی به نجف سفر کرد. وی در سال ۱۳۴۷ با انتقال اعلامیه‌های آیت‌الله خمینی از عراق به عربستان سعودی، فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد. در اواخر دهه ۴۰ با سفر به جنوب لبنان به همکاری با مصطفی چمران پرداخت.

بعد از انقلاب اسلامی ایران به مسئولیت عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع انتخاب شد و در جبهه میانی و جنوبی جنگ ایران و عراق مشغول فعالیت شد. در سال ۱۳۷۲ به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و دانشگاه تهران انتخاب شد.

در سال ۱۳۸۴ به عضویت جامعه روحانیت مبارز تهران انتخاب شد. او عضو هیات حل اختلاف سران قوا و در در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نایب رییس می باشد.

ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت قزوین نیز است.

 

قالیباف در جمع خبرنگاران:
شهرداری جریان انحرافی ندارد/هیچ پروژه‌ای در تهران نیمه تمام نخواهد ماند

ببه گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، محمدباقر قالیباف پس از ثبت نام در انتخابات دور یاطدهم ریاست جمهوری در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران با ارائه بیانیه ای در ابتدا سیاست های کلی خود را اعلام کرد.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که شما خلبان، پزشک و سردار هستید آمده اید که سمت هایتان تکمیل شود؟ گفت: من خدمتگزار مردم هستم و امیدوارم که این نام خدمتگزار برای من باقی بماند و امید است که هر کجا باشم خدمتگزار صادقانه ای به مردم کشورم و مخصوصا محرومان خواهم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که پرونده هسته ای ایران اولویت برنامه ای شما در این باره چیست و ضمانت اجرایی آن چه چیزی پس از اتمام انتخابات خواهد بود، گفت: اولا، همه ما اول امیدمان به لطف خدا و به کمک مردم عزیز وعده ای می دهیم و دوم، بنده بیش از 30 سال در این کشور توفیق خدمتگزاری دارم و من به وعده ها عمل می کنم.

قالیباف اضافه کرد: فکر می کنم تا امروز تمام وعده هایی که به مردم داده ام را سعی کردم، انجام دهم و امیدوارم در آینده نیز به کمک مردم و تلاش و مجاهدت همکارانم شاهد انجام کارها باشیم.

وی افزود: من این توفیق را داشته ام که بیش از 5 سال گذشته با 250 تن از کارشناسان زبده کشور تنظیم کرده ام.

شهردار تهران ادامه داد: در موضوعات مختلف برنامه هایی آماده کرده ام که در یک کنفرانس خبری آنها را به صورت کامل توضیح خواهم داد که پیرامون سیاست داخلی، خارجی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و برنامه های فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع هسته ای ایران گفت: در یکی از مصاحبه هایم در حوزه سیاست خارجی گفته ام که ما دیپلماسی خارجی را با سیاست خارجی اشتباه می گیریم.

قالیباف با اعلام اینکه رییس دولت می تواند مهمترین نقش را در تنظیم روابط سیاست خارجی داشته باشد، با اشاره به موضوع هسته ای گفت:بنده اعتقاد دارم که نظام اسلامی در روابط بین الملل و حوزه دیپلماسی و به خصوص موضوع هسته ای باید با سرعت به پیش برود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر شورای نگهبان شما را تأیید صلاحیت نکند این نظر را قبول می کنید و واکنش شما چه خواهد بود، اظهار کرد: بنده بر این باورم که قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است و مسئولین بیش از هر کسی می توانند به این میثاق وفادار باشند و آن را اجرا کنند. شورای نگهبان طبق قانون اساسی مرجع تشخیص صلاحیت کاندیداها است و من هم تابع نظر شورای نگهبان هستم.

قالیباف افزود: بخش قابل توجهی از حقوق ملت در قانون اساسی که نادیده گرفته شده و امروز در قانون اساسی ما هتک حرمت محکومین و زندانیان ممنوع است، اما شما در کشور شاهد هستید نه تنها هتک حرمت زندانیان و محکومین بلکه هیچ حرمتی برای شهروندان و بعضی مسئولین وجود ندارد و هتک حرمت می کنند و کسی اجرای قانون را انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه مصمم هستم میثاق قانون اساسی را از روز اول اجرا کنم، گفت: این موضوع را برای روز آخر نخواهم گذاشت و نمی گویم قانون اساسی نمی تواند انجام شود.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که عده ای به بیت المال دست درازی کرده اند و پرونده های مختلفی دارند و آیا شما با دستگاه های قضایی همکاری می کنید که این متجاوزان تحت تعقیب قرار بگیرند، گفت: طبیعتا بنده به عنوان یک خدمتگزار اگر چنین مسئولیتی را داشته باشم و خواست ملت این باشد حتما کمک لازم و همراهی لازم را به دور از تنش و اختلاف با همکاری قوه قضاییه در مبارزه با فساد و تبعیض و برخورد با کسانی که به بیت المال دست درازی می کنند حتما جزو اول من خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما مرد پروژه های نیمه تمام هستید و پروژه های نیمه تمام کشور پس از آن به عهده شما خواهد بود، گفت: هیچ پروژه‌ای در تهران نیمه تمام نخواهد ماند و تنها پروژه نیمه تمام ما پروژه صدر بود و امروز با سرعت کار آن انجام می‌شود و مطمئنا تا پایان این دوره شورای شهر این پروژه ها به اتمام خواهد رسید.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که آیا جریان انحرافی در شهرداری وجود دارد، گفت: خیر جریان انحرافی در شهرداری وجود ندارد.

وی در پرسش دیگری مبنی بر اینکه مشکلات جوانان تهرانی و شهرستانی متفاوت است و دغدغه شما برای این تفاوت ها چیست، گفت: بخشی از دغدغه ما مربوط به عمومیت جوانان ما است مخصوصا جوانانی که تحصیلات عالیه دارند. اشتغال، ازدواج و مسکن از دغدغه های جوانان است و یکی از نکات مهم حوزه اشتغال است که تامین آن در آینده مهم است.

 

 

اطاعت در جمع خبرنگاران:
من به عنوان یک اصلاح طلب وارد انتخابات شدم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "جواد اطاعت" فعال سیاسی اصلاح طلب امروز در آخرین روز زمان ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که آیا شما برای حمایت از آقای خاتمی وارد این صحنه انتخابات شده اید، گفت: من به عنوان یک اصلاح طلب به این انتخابات وارد شدم و تابع اجماع ائتلاف اصلاح طلبان هستم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه برای رفع تبعیض سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گام به عرصه انتخابت نهاده است گفت: می خواهم با رانت خواری و باندبازی پایان دهم و با اجرای بی تنازل قانون اساسی به ویژه در بحث جمهوریت آن را اجرایی کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از آخرین اتفاقات پیرامون شورای راهبردی و آقای خاتمی چه خبر است، گفت: امروز جلسه ای داریم که کسانی را که کاندیدا می شوند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
وی در واکنش به حضور یا عدم حضور آقای خاتمی گفت: امیدواریم چنین اتفاقی بیافتد.

 

با ثبت نام در وزارت کشور؛
پرویز کاظمی نامزد ریاست جمهوری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "پرویز کاظمی" وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم در پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری در دور یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان نامزد این انتخابات ثبت کرد.

 

محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،"محمدباقر قالیباف" شهردار کنونی شهر تهران و از اعضای ائتلاف 1+2 موسوم به "ائتلاف پیشرفت"دقایقی پیش در پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری برای تصدی این پست وارد وزارت کشور شد و ثبت نام کرد.

محمدباقر قالیباف متولد اول شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه مشهد است که هم‌اکنون شهردار تهران است. او دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس و فرماندهٔ سابق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۴ پس از آن که در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورد از سوی شورای شهر تهران به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و در اردیبهشت ۱۳۸۶ به وسیله شورای جدید برای ۴ سال دیگر در مقام خود ابقا شد.

او در سن ۲۲ سالگی فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود. او که دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را گذرانده‌است، در سال ۱۳۷۳ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء شد و ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و در سال ۱۳۷۹ به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد. او گاهی اوقات خلبانی برخی هواپیماهای مسافربری را بر عهده می‌گیرد.

او در سال ۱۳۸۳ به حکم رییس جمهور وقت محمد خاتمی رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

او پیش از آن که به مقام شهرداری تهران برسد در نهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد ولی رای کافی نیاورد.

وی هم اکنون افزون بر شهرداری تهران به عنوان عضو هیات علمی و دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران به تدریس مشغول است.

 

در آخرین روز ثبت نام کاندیداها؛
˝جواد اطاعت˝در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "جواد اطاعت" از فعالان سیاسی اصلاح طلب در آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری دور یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را ثبت نام کرد.

جواد اطاعت متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان داراب می باشد كه سیاستمدار و استاد دانشگاه شهید بهشتی است. وی در مناصب متعدّدی در جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار بوده‌است.

او هم اکنون استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

او چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با حزب اعتماد ملی قطع کرد و به بنیاد باران پیوست.

 

در آخرین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری؛
قالیباف در ساعت 9 و ولایتی 10صبح ثبت‌نام می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی  دو عضو از سه عضو ائتلاف 1+2 موسوم به "ائتلاف پیشرفت"در آخرین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری به وزارت کشور خواهند آمد.

محمدباقر قالیباف در ساعت 9 صبح و علی اکبر ولایتی در ساعت 10 صبح با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام خواهند کرد.

غلامعلی حدادعادل دیگر عضو ائتلاف پیشرفت نیز روز گذشته ثبت نام کرده بود.

 

با ثبت نام در وزارت کشور؛
داود احمدی نژاد نامزد ریاست جمهوری شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد، "داود احمدی نژاد"برادر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهور در پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری در دور یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را به عنوان نامزد این انتخابات ثبت کرد.

احمدی نژاد در جمع خبرنگاران پس از ثبت نام گفت که مستقل آمده و هدفش خدمت به مردم است.

 

آغاز روز پایانی ثبت‌نام از نامزدهای ریاست جمهوری/ثبت‌نام366 نفر تا پایان روزچهارم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد،پنجمین و آخرین روز ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد. به این ترتیب با توجه به چهره‌های نام نویسی كرده، ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در آخرین روز مهلت قانونی با ترافیك سنگین چهره های شاخص و نامی کشور همراه خواهد بود.

"حسنعلی نوری" مدیرکل انتخابات وزارت کشور عصر روز جمعه در پایان ثبت نام ها در روز چهارم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این روز 123 نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند، گفت: در مجموع تاکنون 366 نفر ثبت‌نام کرده که از این بین 12 نفر خانم هستند.

روز جمعه از میان چهره های مطرح در همان ابتدای صبح "محمدرضا عارف" معاون اول دولت اصلاحات ثبت نام كرد و پس از وی چهره‌هایی همچون "غلامعلی حدادعادل" نماینده تهران در مجلس، "اكبر اعلمی" نماینده تبریز در مجلس ششم و هفتم، "علیرضا زاكانی" نماینده تهران در مجلس، "علیرضا علی احمدی" وزیر آموزش و پرورش در زمان دولت نهم و "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نام نویسی كردند.

روز پنج شنبه در سومین روز ثبت‌نام‌ها از میان چهره های مطرح"علی فلاحیان"وزیر اطلاعات دولتی هاشمی رفسنجانی، "روح الله احمدزاده کرمانی" رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و استاندار سابق فارس،"محمدباقر خرازی"دبیر کل حزب الله ایران و سید"محمد غرضی"وزیر پست و تلگراف دولت هاشمی رفسنجانی ثبت نام کردند.

روز چهارشنبه در دومین روز ثبت نام هم از میان چهره‌های مطرح داوطلب ریاست جمهوری، تنها "حسن سبحانی" نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام به وزارت كشور آمد.

اما در روز اول ثبت نام از نامزدها، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی‌کیا و صادق واعظ زاده از چهره‌های مطرحی بودند كه با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای شرکت در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

این در حالی است که با گذشت چهار روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری هنوز برخی چهره های شاخص که پیش از این به نوعی نامزدی خود را اعلام کرده بودند به وزارت کشور نیامده اند.

با توجه به اینکه ستاد انتخابات وزارت کشور بارها اعلام کرده است که زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد اما چهره هایی همچون، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، حمیدرضا حاجی بابایی، علی اکبر ولایتی، اسفندیار رحیم مشایی، علی نیكزاد، محمدحسن ابوترابی فرد و محمدباقر قالیباف هنوز برای اعلام کاندیداتوری خود اقدام نکرده اند.

آنچه از فضای موجود انتخاباتی بر می آید نشان دهنده ترافیک سنگین وزارت کشور در روز جاری(21 اردیبهشت ماه) و آخرین روز ثبت نام است.
طبق جدول زمان بندی انتخابات، ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از روز 17 اردیبهشت تا روز شنبه 21 اردیبهشت ماه سال جاری به مدت 5 روز از ساعت 8 الی 18 در محل وزارت کشور انجام می پذیرد.

افرادی که واجد شرایط ثبت نام هستند طبق قانون اساسی باید رجال مذهبی و سیاسی باشند. رجال مذهبی و سیاسی موضوع اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری باید واجد شرایط، « ایرانی الاصل بودن »، « داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران »، « مدبر و مدیر بودن » ، «داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی» و «مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور» باشند.

بر اساس اعلام وزارت کشور، افراد واجد شرایط شخصا یا از طریق معرفی نماینده تام الاختیار می توانند برای اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر تمامی صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی ، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه فرمایند.

بر اساس این جدول کاری، هیات های اجرایی انتخابات از هفدهم تا پایان روز نوزدهم اردیبهشت در سراسر کشور تشکیل می شوند.

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات در شورای نگهبان قانون اساسی از 22 اردیبهشت آغاز می شود و به مدت پنج روز تا پایان روز بیست و ششم این ماه ادامه خواهد یافت.

بنا بر اعلام مسئولان ذیربط در وزارت کشور ، از 27 تا 31 اردیبهشت، شورای نگهبان به اعتراض احتمالی داوطلبان احراز صلاحیت نشده مجددا رسیدگی می کند.

وزارت کشور نیز اول تا پایان روز دوم خرداد ، اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند.

مدت تبلیغات انتخاباتی نیز از صبح روز سوم تا پایان روز بیست و دوم خرداد به مدت 20 روزتعیین شده و تبلیغات انتخاباتی نامزدها در روز 23 خرداد ممنوع است.

اخذ رای مردم برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات چهارمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا از صبح روز 24 خرداد آغاز می شود.

مهمانپرست برای ثبت نام به وزارت کشور آمد

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه هم برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه هم برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.

وی در بدو ورود ‫به خبرنگاران گفت که بر اساس احساس تکلیف آمدم و کسی که احساس تکلیف کند، به نفع کسی کنار نمی رود‬.

‫وی همچنین گفت که علی اکبر صالحی کاندیدای انتخابات نخواهد شد.

 

رامین مهمان‌پرست متولد 1339 تهران فارغ‌التحصیل مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است، پیش از اینکه به عنوان ششمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی عهده‌دار این سمت شود، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، معاون مدیرکل اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، نماینده وزارت امور خارجه در امور مدارس خارج از کشور، سفیر ایران در تایلند و ... بوده است.

مهمان‌پرست در تاریخ نهم آبان‌ماه 1388 به عنوان ششمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور منصوب شد.

وی همچنین ریاست اداره دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه را عهده دار است.

 

 حضور مشایی در وزارت کشور

به گزارش اسلام آباد خبر ،اسفندیار رحیم مشایی  برای نام نویسی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی آمد و کاندیداتوری خود را برای ورود به پاستور به صورت رسمی ثبت کرد.

اسفندیار رحیم مشایی متولد 1339 در روستای مشا از توابع شهر رامسر استان مازندران است است. مهم ترین فعالیت مشایی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی  که هیجده سال داشت، سخنرانی و توزیع اعلامیه های انقلابی بوده است.

وی پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه رامسر به فعالیت پرداخت و در سال های 58 تا 61 به قرارگاه حمزه سیدالشهدا به منظور مقابله با فعالیت سپاه کومله پرداخت.

مشایی پس از چند سال خدمت در وزارت اطلاعات، در ابتدای دهه هفتاد به وزارت کشور رفت و در دوران تصدی علی محمد بشارتی، مدیرکل اجتماعی وزارت کشور شد و سپس برای ادامه کار راهی رادیو پیام شد و مسئولیت آنجا را بر عهده گرفت.

با آغاز به کار محمود احمدی نژاد در شهرداری تهران، مشایی کار خود را در این مجموعه به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز کرد و با آغاز کار دولت نهم، وی بدلیل آشنایی سابق با محمود احمدی نژاد و فعالیت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وارد دولت شد و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر عهده گرفت.

دوران کاری مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حاشیه های فراوانی همچون اظهار دوستی با مردم اسراییل و همچنین حضور در مراسم رقص و آواز همراه بود که سبب واکنش های فراوانی از سوی محافل مختلف شد.

مشایی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به عنوان معاون اول رئیس‌ جمهور در دولت دهم معرفی شد. این انتخاب با مخالفت‌های زیادی از سوی مردم، مراجع تقلید و حتی برخی هواداران احمدی نژاد مواجه گردید و در نهایت، مشایی در این پست نماند و احمدی نژاد ،مشایی را به عنوان رئیس دفتر خود تعیین کرد که تا آذرماه سال 91 و تا زمان انتصاب وی به عنوان رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در این سمت فعالیت کرد.

مشایی علاوه بر این به طور همزمان رئیس مرکز مطالعات جهانی شدن، جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ‏عضو شورای نظارت بر صداوسیما، عضو شورای فرهنگی دولت، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر ‏سازمان صداوسیما، عضو کمیسیون های اقتصاد و فرهنگی دولت، ریاست کمیته خط لوله گاز جمهوری اسلامی ایران-پاکستان-هند، نیز بوده است.

وی در آذرماه سال جاری به عنوان رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب شد و هم اکنون نیز در این سمت مشغول فعالیت است.

هاشمی وارد وزارت کشور شد

به گزارش اسلام آباد خبر ، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی  برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد.

«اکبر هاشمی رفسنجانی» روحانی و سیاست‌مدار ایرانی در سوم شهریور 1313 در روستای بهرمان از توابع شهرستان رفسنجان در استان کرمان به دنیا آمد؛ وی یکی از 9 فرزند میرزا علی هاشمی بهرمانی بود.

او تحصیلات خود را از سن 5 سالگی در نوق آغاز کرد و در سن 14 سالگی برای ادامه تحصیل علوم دینی به شهر قم سفر کرد و در محضر اساتیدی چون حضرات آیات محمدرضا گلپایگانی، شهاب‌الدین نجفی مرعشی و سید حسن طباطبایی بروجردی به تحصیل علوم دینی پرداخت.

هاشمی رفسنجانی فعالیت سیاسی خود علیه رژیم پهلوی را به صورت جدی از 1340 آغاز کرد و در مجموع از سال‌های 1337 تا سال 1357، هفت بار دستگیر شد و 4 سال و 5 ماه را در حبس گذراند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت شورای انقلاب اسلامی درآمد و مدتی نیز سرپرست وزارت کشور را برعهده داشت.

وی همچنین یکی از اعضای اولیه و مؤسس جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی بود. اصلی‌ترین سمت وی در دوران پس از انقلاب اسلامی ریاست چندین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندهی کل قوا در ماه‌های پایانی جنگ ایران و عراق بود.

فعالیت به عنوان یکی از ائمه جمعه موقت تهران و همچنین جانشینی امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع نیز یکی از دیگر مناصب هاشمی رفسنجانی در دهه 60 بود.

آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال 1368 ریاست جمهوری به عنوان پنجمین رئیس جمهور اسلامی ایران به این سمت انتخاب شد و  طی دو دوره سمت ریاست جمهوری را برعهده داشت.

همچنین هاشمی رفسنجانی پس از پایان دوره ریاست جمهوری با حکم مقام معظم رهبری با عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

هاشمی رفسنجانی بین سال‌های 1386 تا 1389 ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت و هم اکنون نیز نماینده مردم تهران در این شورا است.

هاشمی رفسنجانی تجربه یک شکست را نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 را نیز در کارنامه دارد که عرصه رقابت را به محمود احمدی‌نژاد واگذار کرد.

 

فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با فارس:پدرم ساعت 17:30 برای ورود به انتخابات تصمیم گرفت

به گزارش اسلام آباد خبر فاطمه هاشمی در گفتگو با فارس در مورد ثبت نام پدرش گفت: پدرم ساعت 17:30 برای ورود به انتخابات تصمیم گرفت و به ستاد انتخابات آمد‬. 

ساعت 18/مهلت ثبت نام انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تمام شد

سیدصولت مرتضوی رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مهلت ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در دوره یازده انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید.

گفتنی است ثبت‌نام  از داوطلبانی که همچنان در ستاد انتخابات حضور دارند، ادامه می‌آید. 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد