در پی انتشار یک دروغ رسانه‌ای صورت گرفت/

موج تکذیبیه ها در خصوص دعوت مراجع و بسیجیان از هاشمی

کد خبر: 9682
|
21:36 - 1392/02/21
نسخه چاپی

اسلام آباد خبر: در پی انتشار یک دروغ رسانه‌ای در رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات در خصوص حمایت مراجع و بسیجیان از حضور هاشمی در انتخابات، تکذیبیه های بسیاری از دفاتر مراجع تقلید و سازمان بسیج منتشر شد.

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از مرصاد نیوز، در حالی که برخی از سایت های خبری، بیانیه ای را منتسب به آیت الله سیستانی مبنی بر واجب بودن کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی منتشر کرده اند، اما دفتر این مرجع تقلید در تهران، نسبت به این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.

هچنین دفتر آیت الله وحید خراسانی با تکذیب دعوت از هاشمی برای انتخابات اعلام کرد: پیرو سؤالات مکرری که از دفتر معظم له در پی انتشار بعضی اخبار مبتنی بر تماس حضرت آیةالله العظمی وحیدخراسانی- مدظله العالی- با بعضی اشخاص جهت کاندیدا شدن گردیده است، به اطلاع می رساند: معظم له هیچ تماس تلفنی و غیره در این خصوص با کسی نداشته و از شخصی درخواستی نکرده اند و در این موضوع نظری نسبت به احدی ندارند

آیت الله موحدی کرمانی: هیچ حمایتی از کاندیداتوری هاشمی نکرده ام

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که تاکنون هیچ خبری مبنی بر حمایت مراجع تقلید از کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی نشنیده ام، تاکید کرد: این گونه اخبار دروغ است و من هم تاکنون هیچ حمایتی از کاندیداتوری هاشمی نکرده ام.

لازم به ذکر است، این گونه اخبار تنها از سوی دفاتر مراجع تقلید و سایت های رسمی آنان منتشر خواهد شد و نقل قول ها و پیامک ها قابل اعتماد نمی باشند.

این اخبار با وجود آنکه چند ساعاتی بیشتر از انتشار آن نمی گذرد به صورت گسترده در روزنامه های اصلاح طلب و سایت ها منتشر شد.

سازمان بسیج مستضعفین: ادعای حمایت جمعی از بسیجیان از هاشمی رفسنجانی کذب محض است

پایگاه اینترنتی بسیج نیز با انتشار بیانه‌ای آورده است: ادعای برخی از پایگاه های اطلاع رسانی مبنی بر درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان بسیجی برای کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی، کذب محض است.

در این اطلاعیه آمده است: یقینا شأن و جایگاه بسیج بالاتر از آن است که در انتخابات وارد مصداق شود.

این پایگاه افزوده است: بسیج همواره با بصیرت عمیق و هوشمندی نافذ خویش در افزایش شور انتخاباتی توأم با فضای عقلانیت نقش آفرینی نموده و مردم را به حضور گسترده در پای صندوق های رای دعوت می نماید و نسبت به هرگونه سوء استفاده از نام بسیج توسط جریانات سیاسی هشدار می دهد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد