حجت الاسلام ابطحی مطرح کرد:

فضیلت های روزه گرفتن در ماه رجب/ ایام بیض را فراموش نکنیم

کد خبر: 9691
|
21:38 - 1392/02/21
نسخه چاپی
اسلام آباد خبر: امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: کسانی که یک روز از ماه پر برکت رجب را روزه بگیرند خداوند از‌ آن ها خشنود می شود و خشم خداوند از آن ها دور خواهد شد.

 

به گزارش اسلام آباد خبر حجت الاسلام ابطحی در گفتگو با خبرنگارمرصاد، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و تبریک آن، اظهار داشت: همانطور که پیامبر(ص) فرموده اند این ماه از ماه های بزرگ خداوند و ماهی است که از فضایل بالایی برخوردار است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب افزود: کسانی که یک روز از ماه پر برکت رجب را روزه بگیرند خداوند از‌ آن ها خشنود می شود و خشم خداوند از آن ها دور خواهد شد.

ابطحی با اشاره به اینکه همواره بزرگان بر روزه گرفتن در ماه رجب تاکید کرده اند، گفت: در اهمیت و فضیلت روزه گرفتن در این ماه روایات متعددی نقل شده است که همگی بر این مسئله حکایت دارد که مسلمانی که در این ماه روزه بگیرد از اجری بی پایان برخوردار می شود و بر همین اساس امام صادق(ع) فرموده اند “هر کس روز بیست و هفتم رجب را روزه بگیرد خداوند متعال پاداش هفتاد سال روزه را برای او منظور می کند”.

وی  تاکید کرد: ماه رجب از جمله ماه‌هایی است که میلاد پربرکت ۳ امام معصوم در آن قرار دارد. میلاد امام علی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جواد (ع) ماه رجب بر برکات این ماه افزوده است.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب خاطر نشان کرد: از دیگر فضیلت های ماه رجب ایام بیض یعنی روزهای سیزدهم، تا پانزدهم این ماه است که اعمال اعتکاف و روزه داری در آن تاکید شده است و مسلمانان این روز را نباید فراموش کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد