نظر شورای نگهبان درمورد حضور دیروز رئیس جمهور به همراه مشایی در ستاد انتخابات

کد خبر: 9894
|
15:02 - 1392/02/22
نسخه چاپی
نظر شورای نگهبان درمورد حضور دیروز رئیس جمهور به همراه مشایی در ستاد انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد:اقدام روز گذشته رئیس جمهور در همراهی با مشایی عنوان مجرمانه دارد و ما این موضوع را به قوه قضائیه اعلام کردیم.

به گزارش اسلام آباد خبر عباسعلی کد خدایی سخنگوی شورای نگهبان در‌گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه صبح امروز شورای نگهبان، اظهار داشت: جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از امروز تشکیل شده و اعضا مشغول بررسی صلاحیت ها هستند و امیدواریم که بر اساس ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری بتوانیم در موعد مقرر نتایج را اعلام کنیم.

وی در‌خصوص احتمال استفاده از تمدید 5 روزه فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری،گفت: استفاده از 5 روز دوم تبصره قانون به این بستگی دارد که ما ببینیم که در یک یا دو روز آینده بررسی ها را ادامه دهیم که اگر نیازمند زمان بیشتر برای بررسی باشیم این کار در مهلت ده روز انجام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اقدام روز گذشته رئیس جمهور در همراهی اسفندیار رحیم مشایی برای ثبت نام در انتخابات، گفت: بله این موضوع امروز در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به جایگاه ریاست جمهوری، به اتفاق آرا اکثریت اعضا هیئت معتقد بودند که اقدام اخیر رئیس جمهور در معرفی یکی از افراد به عنوان نامزد انتخابات تخلف بوده و عنوان مجرمانه دارد و قرار شد که مراتب آن به قوه قضائیه اعلام شود.

کدخدایی تاکید کرد: ما مراتب این موضوع را به قوه قضاییه اعلام کردیم که پس از آن تصمیم گیری بر اساس قانون و بر عهده دستگاه قضایی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کارناوال تبلیغاتی از سوی اسفندیار رحیم مشایی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: هرگونه حرکتی که نشان دهنده تبلیغات باشد بر اساس قانون ممنوع است و ما از قبل، این تذکر را به افرادی که تمایل به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند، داده بودیم و از آنها خواسته بودیم‌که از این گونه اقدامات خود‌داری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد:به هر حال اتفاقاتی افتاد که امیدوار بودیم دستگاه‌های اجرایی و ذیربط با آن برخورد موردی داشته باشد و ما الان در جریان نیستیم که با آنها چه برخوردهایی شده است؛ این موضوع در بررسی صلاحیت‌ها یکی از مواردی است که مدنظر قرار می‌گیرد.

کدخدایی همچنین در پاسخ به اینکه روند بررسی صلاحیت کاندیداها ابتدا به چهره‌های شاخص اختصاص دارد، گفت: ما بر اساس فهرستی که وزارت کشور از کاندیداها به ما می‌دهد صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنیم و هیچ تفاوتی بین کاندیداهای شاخص و یا افراد دیگر وجود ندارد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد