افتتاح مدرسه باحضور كتايون رياحي+عکس

کد خبر: 11413
|
13:31 - 1392/02/26
نسخه چاپی
دو كلاس درس و مدرسه در روستاي "خرابه" از توابع بخش شیبکوه بندر چارک در استان هرمزگان افتتاح شد.
به گزارشافکارنیوز، صبح روز بيست و چهارم ارديبهشت سال ۹۲ ، صبح و روزي خاطره انگيز و خوشحال كننده براي بچه هاي محصل روستاي "خرابه" از توابع بخش شیبکوه بندر چارک در استان هرمزگان بود؛ زيرا در اين روز، آنها از افتتاح دو كلاس درس و مدرسه اي مناسب در محل زندگي شان بهره مند شدند؛ و قلب هاي شان از اميد بيشتر و آينده اي بهتر سرشار شد.

اين اولين اقدام رسمي بنياد نيكوكاري كمك با مديريت كتايون رياحي هنرمند نام آشنا و سفير مهر بود كه در مدت كوتاهي به سرانجام رسيد. (بنياد نيكوكاري كمك از سوم اسفند ماه ۱۳۹۱ رسما گشايش يافته و كار خود را آغاز كرده است.)

رياحي كه از سال ۱۳۹۰، به فعاليت هاي اجتماعي و نيكوكارانه اش دامنه وسيع تري داده بود و با سفر به سومالي، شكلي تازه به اين بخش از فعاليت هاي خيرخواهانه بخشيد، در همان سال به عنوان سفير مهرآفرين انتخاب شد و در طي چند سفر به مناطق محروم شهرهايي نظير زاهدان، بندرعباس و كرمان، با توجه به نياز مبرم بخش هاي محروم تر جامعه به كمك هاي بيشتر، با نيت وسعت و شتاب دادن به چنين فعاليت هايي، " بنياد كمك" را پايه ريزي كرد و در همان بدو امر با انتخاب دو روستا از جمله همين روستاي "خرابه"، به بهسازي اماكن آموزشي، بهداشتي و تامين نيازهاي مختلف رفاهي و فرهنگي همت گمارد.
 

روز گذشته با حضور در مراسم افتتاح دوباره مدرسه ابتدايي منظر روستاي "خرابه"، ثمره نخستين فعاليت جدي بنياد كمك را عيني كرد و ۴۵ كودك محصل مشغول به تحصيل را در اين منطقه به وجد آورد.

روستاي "خرابه "دارای ۳۰ خانوار جمعیت بوده، فاقد لوله كشي آب و از جاده اصلی بسیار دور ، و راه آن خاکی است. رفت و آمد برای اهالی سخت و بسيار پر هزینه است.

مراسم گشايش مدرسه منظر روستاي خرابه، با حضور كتايون رياحي و جمعي از مسئولان شهري از جمله شهردار و بخشدار و رئيس آموزش و پرورش و نمايندگان فرمانداري و سازمان بهزيستي استان هرمزگان، همچنين با حضور مردم روستاي خرابه برگزار شد.

در آئين نمادين اين گشايش، ابراهيم اميني يكي از معلمان بازنشسته، رابط و نماينده بنياد كمك با اشاره به مشكلات موجود و روند فعاليت هاي بنياد در روستاي خرابه، گزارشي ارائه كرد، او گفت: اهالی روستاي خرابه به علت دوري و مسافت طولاني تا شهر، از داشتن نعمت آب محروم اند و وضعيت بهداشت در این منطقه بسیار پایین و اسف بار است. پيش از حضور بنياد كمك در این روستا، آنها دارای یک ساختمان كوچك نيمه كاره (بعنوان مدرسه!) بودند كه آن هم فاقد سرویس بهداشتی و هر امکانات ديگري بود.

تهیۀ تانکر آب ۱۲ هزار لیتری و استقرار آن در روستا، گسترش و بهسازي محيط مدرسه و دو كلاس درس، تهیه لوازم ورزشی، تهیۀ لوازم التحریر، همچنین ارسال تغذیه برای بچه های مدرسه به صورت فصلی، حصار چيني محيط مدرسه و تهيه و تامين آب سرد كن و سرویس هاي بهداشتی مجزای دخترانه و پسرانه، احداث زمین بازی و ... ؛ و همچنين تهیه ارزاق به صورت سبد کامل غذایی، برای تمامی اهالی و ارسال در زمستان ۹۱ و نوروز ۹۲، از جمله فعاليت هاي بنياد كمك در روستاي خرابه بوده است. البته اقدام به تکمیل، راه اندازی و فعال سازی خانه بهداشت روستا و كمك هاي ديگر كه ادامه دارد.

همچنين در اين مراسم، رئيس و مسئولان آموزش و پرورش با اهداي لوح تقديري از پيگيري ها و حميت و حضور سفير مهر ، قدرداني كردند.

كتايون رياحي نيز ضمن بازديد از مدرسه و گفت و گو با اولياي بچه ها، از همراهي مسئولان حاضر و پيشرفت كار، اعلام رضايت كرد و بيشتر وقت خود را با بچه ها گذراند، البته تقاضاي تعويض نام خرابه، به روستاي آباده از طرف رياحي مطرح شد، كه حاضران از آن استقبال كردند.

رياحي گفت: حالا كه اين همه از آبادي و آباداني خوشحاليم، نام خرابه را برداريم و آباده را جايگزين كنيم كه هميشه با حسي از سازندگي و شادي توام است، ما هم بايد به دست خودمان محيط مان و اصلا همه چيز را بسازيم.

* از حواشي جالب اين ديدار، حلقه شدن دست هاي سفير مهر و بچه ها بود، آن ها يكصدا جمله زيباي دست در دست هم دهيم به مهر، ميهن خويش را كنيم آباد؛ سر دادند.

*همچنين بايد از يكي از دانش آموزان مدرسه ياد كرد كه با نهايت شادي از حضور و ديدار سفير مهر و كمك هاي صورت پذيرفته، قدرداني كرد و با انتخاب واژه هايي زيبا، اشك همراهان را در آورد.

* طبق اعلام بنياد كمك، بزودي بازديد از دومين پروژه كمكرساني بنياد كمك به يكي ديگر از روستاهاي محروم استان هرمزگان صورت خواهد پذيرفت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد