مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب:

فرار شاه درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست

کد خبر: 309317
|
16:07 - 1401/10/26
نسخه چاپی
فرار شاه درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب گفت: فرار شاه با فرح و خانواده اش درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت الاسلام مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز فرار شاه اظهار کرد:  در روز 26 دی‌ماه 1357  محمدرضا پهلوی به‌همراه همسرش فرح، خاک ایران را به مقصد مصر ترک کرد و شاه در فرودگاه علت سفر خود به خارج را " احساس خستگی و نیاز به استراحت" عنوان کرد.

 

وی افزود:  محمدرضا پهلوی چند روز پیش از سفرش شورای سلطنت تشکیل داده بود و برنامه  داشت همانند سال ۱۳۳۲ با کودتایی نظامی با کمک غربی ها و آمریکایی ها به تاج و تخت برگردد اما این خیال خام اوبه واقعیت تبدیل نشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیان داشت: اعتراضات گسترده‌ مردم در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) عرصه را بر شاه تنگ کرده بود و قتل و کشتار مردم و تغییر سیاستمداران شاهنشاهی اثربخش نبود و به همین خاطر شاه فرار را بر قرار ترجیح داد.

 

وی گفت: فرار شاه با فرح و خانواده اش درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست چرا که کشورهای غربی و به ویژه انگلیس حاضر به پذیرش شاه نشدند با وصف اینکه در دوران حکومت غلام حلقه به گوش آنها بود و خدمات و امتیازات فراوانی به آنها داده بود.

 

حجت الاسلام مهدی مرادی  با اشاره به پیام مهم و تاریخی امام(ره) بعد از فرار شاه گفت: پیام وحدت‌بخش و هدایت‌گر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه؛ فرار محمدرضا پهلوی طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است و ملت شریف ایران فریب حکومت دست‌نشانده بختیار را نخورند و نهضت را تا رسیدن به نقطه نهایی ادامه دهند، نسخه رژیم را در هم پیچید.

 

وی عنوان کرد: پیام امیدآفرین و با اقتدار امام(ره) نفسی تازه در شور انقلابی مردم و بزرگان انقلاب دمید و در عین حال دولت موقت بختیار را به لرزه انداخت و اعلام بی‌طرفی ارتش و پیوستن نیروهای نظامی به مردم، حرکت انقلابی مردم را در ریل هدایت به سمت پیروزی  در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انداخت.

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد